דיווח בארה"ב: ישראל הודיעה לממשל ביידן כי היא חיסלה את הבכיר האיראני

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורם מודיעין, בירושלים לקחו אחריות על חיסול בכיר משמרות המהפכה בתחילת השבוע. לפי הדיווח, ישראל עדכנה את האמריקנים כי החיסול נועד לשלוח מסר למשטר בטהרן בשל פעילות כוח קודס בעקבות מבצעיו של הבכיר המחוסל שתכנן פעולות לפגיעה בישראלים בחו"ל

זמן צפייה: 00:52

לאחר שדוברת של ראש הממשלה נפתלי בנט לא הסכימה להגיב על חיסולו של קצין משמרות המהפכה האיראני סיאד חודאיי, לפי גורם מודיעין, ישראל עידכנה את הממשל האמריקני כי היא חיסלה את הבכיר, כך דווח אמש (רביעי) ב"ניו יורק טיימס" האמריקני. לפי הדיווח, הישראלים בישרו לאמריקנים שהחיסול הוא אזהרה לאיראן להפסיק את פעולותיה של יחידה סמויה בכוח קודס של משמרות המהפכה, המכונה "יחידה 840", בה שירת חודאיי.

הקצין האיראני שחוסל
הקצין האיראני שחוסל

כזכור, חודאיי עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים ברחבי העולם. בין היתר, הוא שלח את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. באיראן טענו כי הוא חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע בלב הבירה: חמישה כדורים נורו לעבר - שלושה מהם פגעו בראשו.

החיסול אירע בשעה 16:00 (שעון מקומי) ביום ראשון האחרון. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הוסיפו כי ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של הקצין. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר היורים. באיראן טוענים כי "סוכנים שפעלו למען ישראל נעצרו בחשד לחיסול".