בנט: "מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת אותו"

ראש הממשלה נשא הצהרה בעקבות גל הטרור ברחבי המדינה, ואמר כי כל כוחות הביטחון הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע. "בוחנים עכשיו מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע"

זמן צפייה: 05:18

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הערב (רביעי) הצהרה בעקבות גל הטרור ברחבי ישראל, ואמר כי מה שמצופה מאזרחי ישראל זה עירנות ואחריות. "לפקוח עין", אמר ראש הממשלה, "מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק".

"צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - כולם הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין שלהם, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע", אמר בנט, "גם תיגברנו את הנוכחות בכל רחבי המדינה בנושאי נשק ובלובשי מדים. מבחינתי, אין מגבלת משאבים".

"כבר עכשיו, משטרת ישראל עברה לעבוד במתכונת חירום", הוסיף בנט, "ובמקביל צה"ל מתגבר את המשטרה, כבר ממחר בבוקר, ב-15 פלוגות של טובי הלוחמים. אנחנו מגייסים גם פלוגות מג"ב - יש שתי פלוגות חדשות ועוד פלוגה לעוטף עזה".

עוד אמר ראש הממשלה כי התקבלה החלטה להקים את "חטיבת מג"ב": "זה דבר חדש. זו פעולה אסטרטגית, מעבר לגל הטרור הנוכחי, כלקח משומר החומות. הקמנו מערך של תגובה מיידית על בסיס אופנוענים - זה הכח שחיסל אתמול בלילה את המחבל בבני ברק. עד עכשיו, כוחותינו ביצעו יותר מ-200 פעולות מעצר או תיחקור. ביתו של המחבל ביעבד כבר מופה לקראת הריסה, ואנחנו פועלים להרוס אותו כמה שיותר מהר כדי לייצר הרתעה".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
חיילי צה''ל בג'נין לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

"ההנחיה שלי היא ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש", הוסיף בנט, "פשוט להגיע לאנשים האלה ולבצע מולם כל פעולה נדרשת, כולל מעצר מנע. אנחנו גם מאיצים את איסוף הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית, זה דבר שהצטבר בכמויות עצומות על פני הרבה מאוד שנים. עכשיו הזמן לנקות את זה".

"צה"ל תיגבר את הכוחות ביהודה ושומרון ובקו התפר ב-15 גדודים, הרבה מאוד כוחות", המשיך ראש הממשלה, "מעכשיו, חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים, מרובאי 03 ומעלה, ייצאו מהבסיסים הביתה עם הנשק. אנחנו גם בוחנים עכשיו מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע.

לסיכום אמר בנט: "אני מבקש לציין את גבורתו ואת אומץ ליבו של השוטר אמיר חורי ז"ל, ששוחחתי קודם עם אביו. אמיר חתר למגע מול המחבל אמש, ושילם על כך בחייו. אנחנו נזכור אותו תמיד. אזרחי ישראל, זה לא גל הטרור הראשון שלנו ולא השני. אנחנו למודי מאבק. החברה הישראלית, כשהיא במבחן, יודעת להתעשת, להתקשח ולהתגייס. אי אפשר לשבור אותנו".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
זירת הפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אמר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כי בעקבות גל הטרור הוא החליט על מספר צעדים, וביניהם גיוס פלוגות מג"ב ו-300 חיילים לשירות קבע. "אני קורא לאזרחים לבוא ולהתנדב למשמר האזרחי", אמר בר-לב והוסיף כי יש לפתוח משמר אזרחי בכל רחבי הארץ.

"בסיוע צה"ל, מאות לוחמים יצטרפו ליחידות המשטרה", המשיך בר-לב, "אני עומד על כך שכל שוטר ושוטרת יקבלו את כל המאמצים הנדרשים, הן להגנה והן להתקפה. אני רוצה להזכיר לכל המסיתים ששניים מתוך שלושת השוטרים שנהרגו לא היו מהדת היהודית, והקריבו את החייהם לטובת מדינת ישראל".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הצהרת שר הביטחון בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ נתן גם הוא הצהרה לתקשורת בעקבות האירועים, ואמר: "ייקח מה שייקח, יידרש מה שיידרש - אנחנו נשבור את גל הטרור הזה. כל האמצעים כשרים ונפעיל את כל האמצעים שנחשוב שהם נכונים לשימוש".

"יש לנו שוטרים אמינים וערכיים", הוסיף שר הביטחון, "יש לנו אנשי שב"כ מסורים ובעלי יכולות יוצאות דופן הנמצאים בתוך ארגון מודיעיני-מבצעי מהטובים בעולם. כוחות הביטחון בשטח כדי להגביר את הביטחון ואת תחושת הביטחון".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הצהרת שר הביטחון בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

גנץ תיאר את ההיערכות בכוחות הביטחון בעקבות הפיגועים: "צה"ל בהובלת הרמטכ"ל וביחד עם ארגוני הביטחון הנוספים, מרכז מאמץ מודיעיני, ויצא למעצרי מנע ולפעולות מול המחבלים והסייענים, בכל מקום שבו יהיו", הבטיח. "הוא לא מתחיל את זה עכשיו, מאות רבות נעצרו בתקופה האחרונה ועשרות פיגועים נמנעו. בנוסף, הנחיתי להיערך לסיוע למשטרת ישראל, כולל בציוד, בקליטת סד"כ ובתוספת כוח לוחם מצה"ל שיסייע במשימות שונות".

"הבוקר גם חתמתי על צווי מעצר מנהלים לתושבים ישראלים שחשודים בפח"ע, והם לא יהיו האחרונים. אם יהיה בכך צורך – נגייס באופן מיידי אלפי חיילי מילואים שיציפו את הרחובות ביחד עם השוטרים ויפעלו בכל מקום בו נדרשת פעילות מבצעית".

הפיגוע בבני ברק
הפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

גורם ישראלי בכיר אמר הערב לפני כינוס הקבינט כי ההערכה היא שמרחק הבלימה של גל הטרור עשוי לארוך לפחות כחודש, על פני חודש הרמדאן, ובנוסף לדאגה לגבי מה שקורה בתוך הקו הירוק ובשטחים יש גם ריבוי התראות על פיגועים כלפי ישראלים בחו"ל.