ההערכה במערכת הביטחון: שני מכתבי האיום שנשלחו לרה"מ הגיעו מאותו אדם

המכתב שנשלח היום נעצר במסלקה של הדואר, ולא הגיע לבית המשפחה. בתוך כך, החטיבה היהודית בשב"כ, זו שחוקרת את האיומים על בנט, הוכפפה לאגף העוסק בערביי ישראל. האגף החדש אמור לטפל בכלל האיומים של כלל אזרחי ישראל, ולמנוע פשיעה לאומנית וטרור של יהודים וערבים

נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו | צילום: עודד קרני

ההערכה במערכת הביטחון הערב (חמישי) היא כי שני מכתבי האיום שנשלחו למשפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הגיעו מאותה אדם, זאת בעקבות העובדה כי לשניהם צורף קליע 5.56 מ"מ. באחד המכתבים נכתב: "כל עוד אתם פה אנחנו נגיע אליכם", והמכתב שנשלח היום נעצר במסלקה של הדואר, ולא הגיע לבית המשפחה.

לא ברורה הממשות באיומים, אך בשב"כ לוקחים אותם ברצינות ולכן תוגברה האבטחה על בני משפחתו של בנט, על אף שהיא עדיין לא אדוקה כפי שהייתה בימי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. ההנחה בכוחות הביטחון הערב היא כי הם יצליחו להגיע לשולח המכתבים.

היום נחקר במצ"ח ובמשטרה חייל צה"ל שפרסם ברשתות החברתיות פוסט ובו איום על בנט "שסופו יהיה כמו רבין". החקירה העלתה שלא נשקף ממנו איום, אבל הוחלט לשלול ממנו גישה לנשק. מדובר בחייל שהתגייס בשבועות האחרונים, ועושה טירונות כלל צה"לית.

נפתלי בנט ואשתו גילת
רה''מ נפתלי בנט ואשתו גילת | צילום: מתוך פייסבוק

בתוך כך, בפעם הראשונה בתולדות שב"כ, החטיבה היהודית הוכפפה לאגף העוסק בערביי ישראל, והיא גם זו שחוקרת את האיומים על ראש הממשלה. את הארגון מחדש מוביל ראש השב"כ רונן בר, והוא מתבטא בהקמת האגף החדש שייקרא "אגף ישראל".

האגף הזה אמור לטפל בכלל האיומים של כלל אזרחי ישראל, היהודים והערבים, כלומר למנוע פשיעה לאומנית וטרור גם של יהודים וגם של ערבים. החטיבה היהודית הייתה במשך עשרות שנים חלק מהאגף לענייני זרים, וכעת האגף המאוחד יטפל בכלל האזרחים הישראלים, כלקח מימי מבצע "שומר החומות".

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
ראש הממשלה בנט וראש השב''כ רונן בר | צילום: חיים צח / לע''מ

כזכור, היום נשלח מכתב איום נוסף למשפחתו של בנט, ובתוכו כדור רובה ואיומים כלפי בנו של רה"מ, יוני בנט בן ה-16.בניגוד למכתב הקודם, שהגיע לכתובת הקשורה למשפחה, המכתב שהגיע היום היה ממוען ישירות לבית המשפחה ברעננה. חקירת המכתב החדש הוטלה גם היא על יחידת להב 433 בשיתוף שב"כ, וכמו במקרה הקודם - גם הפעם הוטל צו איסור פרסום גורף על כל פרט מפרטי החקירה, לרבות המעורבים.