בנט: "יש מיליציות בדרום - אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

ראש הממשלה ערך היום מפגש בליווי עם ראשי הרשויות בדרום על רקע המתיחות באזור והגיע לתצפית על העיר רהט. איילת שקד על בקשת ראשי הרשויות להקמת יישובים חדשים בדרום: "יש תכנית סדורה על הקמת היישובים, זה בעבודה"

זמן צפייה: 02:23

על רקע המתיחות, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הבוקר (שני) עם ראשי הרשויות בדרום, בבניין עיריית באר שבע. בנט אמר במסגרת הפגישה: "נביא עוד כוחות לתגבר את הדרום ונקצה עשרות מיליונים לתגבור המשטרה".

ראש הממשלה הגיע לאחר מכן לתצפית על העיר רהט, שם אמר: "אנחנו הגענו לדרום כחלק מהטיפול בפשיעה הערבית בדרום. מדובר בחיי אדם, גיבשנו תוכניות לאומית והמשטרה עשתה כמה מבצעים מוצלחים. שמענו הבוקר את הקשיים. הפשיעה במגזר הערבי היא של כולנו, הזנחה של שנים, אנחנו עוברים מהגנה להתקפה. במשך שנים קיבלנו מילציות כמו במערב הפרוע, את זה אנחנו נפסיק. דין רהט כדין תל אביב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: גל אוחובסקי נחקר במשטרה

לפיד: "אם הם לא רוצים להיפגע – שלא ידקרו יהודים"

מעורר מחלוקת: סנגורו של זדורוב הציג בובה בדמות תאיר ראדה

רה''מ נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתצפית על רהט
רה''מ נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתצפית על רהט | צילום: חיים צח / לע''מ

בנוסף לבנט, הגיעו למפגש שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שר המשפטים גדעון סער, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ובכירים נוספים. ראש המועצה המקומית עומר, פיני בדש, אמר במפגש כי "חייבים להקים יישובים חדשים בנגב.יש תכנית של 3000 משפחות שרוצות ליישב את הנגב. בואו תחליטו בהחלטת ממשלה, בואו נקים 12 ישובים קהילתיים".

רה''מ נפתלי בנט, מיקי לוי, גדעון סער, איילת שקד והמפכ''ל קובי שבתאי בתצפית על רהט
רה''מ נפתלי בנט, מיקי לוי, גדעון סער, איילת שקד והמפכ''ל קובי שבתאי בתצפית על רהט | צילום: חיים צח / לע''מ

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, סיפר במהלך הביקור כי "רק בסוף השבוע האחרון ראינו את המעבר החד בין אירוע פלילי באום אל-פחם, שהביא לפציעת שוטרים ולתגובה נחושה ומהירה, לבין אירוע טרור שבו הצליחו שוטרים לנטרל מחבל שכמעט ורצח אזרח יהודי. בשני המקרים הללו, ובעוד עשרות מקרים אחרים - פועלים שוטרינו בנחישות, במקצועיות ובחתירה למגע.

"בחודשים האחרונים המשטרה כולה, ובתוכה המחוז הדרומי, משקיעה כוחות ומשאבים רבים בשמירה על הביטחון. בכדי לעמוד בכלל המשימות ובאתגרים שעוד צפויים לנו בעתיד, נדרשת משטרה חזקה יותר וגדולה יותר, כפי שכולכם אמרתם".

רה''מ נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתצפית על רהט
רה''מ נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי | צילום: חיים צח / לע''מ

השרה שקד הוסיפה כי "יש תכנית סדורה על הקמת היישובים, זה בעבודה". ערן דורון, ראש המועצה אזורית רמת נגב, אמר על כך: ‏"הסדרת היישובים שמקדמת שקד ימנע פשיעה - בסוף חיזוק ההתיישבות היהודית הוא גם האינטרס של הבדואים".

המשנה לראש העיר רהט, עטא אבו מדיעם, מסר אתמול בנושא זה, כי "במקום להגיע לדרום בזמן גל הסתה נגד אזרחים בדואים, תן להם פתרונות למצוקת החיים כמו דיור ועוד. כמו כן, התצפית על העיר רהט נותנת הרגשה שזו עיר מסוכנת וחשוכה. היה נכון להגיע לישיבת עבודה בעיר רהט כמו זו שהייתה בבאר שבע, לשמוע על מצוקת הדיור בעיר ואיך היא מתפתחת".

פיני בדש, ראש מועצת עומר
פיני בדש, ראש מועצת עומר | צילום: חדשות 13

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר בדיון עם ראש הממשלה: "הטרור האזרחי הוא האיום האסטרטגי לקיומנו. הגיע הזמן להחליט ולבצע: להחזיר את המשילות מיד, בכל הכוח ובלי פשרות, להתחיל בהסדרת ההתיישבות הבדואית, לצאת לדרך עם תוכנית כלכלית-חברתית לנגב - תעסוקה, חינוך, תשתיות תחבורה, בריאות".

ניר זמיר, ראש מועצת בני-שמעון, בדיון: "כולנו מרגישים בתקופה האחרונה שישנה התגברות של מקרי אלימות ופשיעה באזור הדרום שמאיימת להפר את שיגרת החיים של כולנו ואת מרקם החיים המשותף והעדין שבנינו במשך שנים".