בנט: "צה"ל יעתיק את מודל בני ברק לערים חרדיות נוספות"

שר הביטחון התייחס להסגר שהוטל על העיר במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, והודיע כי ההגבלות יחולו גם על מקומות נוספים - בהם אלעד ומודיעין עילית. לשם כך, לדבריו, יהיה צורך בכוחות נרחבים

זמן צפייה: 02:48

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) להסגר שהוטל על בני ברק במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, והצהיר כי צה"ל יעתיק את המודל לערים חרדיות נוספות, בהן אלעד, בית"ר, מודיעין עילית והשכונות החרדיות של בית שמש. לדבריו, לשם כך יהיה צורך בכוחות נרחבים של צה"ל.

בתוך כך, כתב השר בחשבון הפייסבוק שלו: "אני כרגע בבני ברק יחד עם חיילי אוגדה 98 ופיקוד העורף אשר מחלקים במהלך היום כ-12,000 ארוחות חמות בפתחי הבתים של קשישים ומבודדים. לא נפקיר אף אחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר: "אני מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות. מגפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרמטכ"ל ביקר בבני ברק: "נמשיך להגדיל הסיוע לרשויות המקומיות"

מנכ"ל הדסה: "הנתונים לא מדוייקים"; גרוטו: "מבלבל את המוח"

משרד החינוך: נשיב תשלומים על שירותים חינוכיים שלא ניתנו

בנט, נפתלי בנט, בני ברק, שר הביטחון
נפתלי בנט בבני ברק

מוקדם יותר היום הגיע הרטמכ"ל אביב כוכבי לבני ברק ונפגש עם חיילי אוגדת 98 שהוצבו בעיר החרדית במטרה לסייע לתושבי העיר שבהסגר. מלבד החיילים, כוכבי נפגש גם עם אלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי, ומפקד אוגדת 98, ירון פינקלמן. כוכבי אמר לאחר המפגש כי "נמשיך להגדיל את הסיוע לרשויות מקומיות ולכל מקום בו יהיה צורך באופן מרחיב ומהיר".

הרמטכ"ל הגיע לנקודת חלוקת המזון שבה נקלטות המנות ונארזות על ידי החיילים ומשם יוצאות לחלוקה לתושבי העיר. כוכבי אמר בזמן הביקור כי "הביטוי 'צבא העם' מקבל משנה חשיבות נוכח חיילי צה"ל המבצעים משימה להצלת חיים, ביטוי לערבות ההדדית בעם ישראל. אני גאה בעשייתם, בהירתמות המהירה ובביצוע".

אביב כוכבי בבני ברק
אביב כוכבי בבני ברק | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, ההסגר על העיר נמשך גם הבוקר, כאשר מאות שוטרים חוסמים את הכניסות והיציאות לעיר ב-80 נקודות. בתוך כך, התחבורה הבין-עירונית המובילה לבני ברק הופסקה, ורק ארבעה קווים ימשיכו לפעול בתוך תחומי העיר בלבד.

במשרד התחבורה הודיעו כי העלייה והנסיעה באוטובוס תותר במסכה בלבד, ושתי השורות הסמוכות לנהג יישארו ריקות. הקווים הפנימיים בעיר - 2,3,5,11 - יפעלו במתכונת כזו שקווים 2 ו-5 לא יגיעו לקניון איילון. שאר הקווים שעוברים בעיר ומגיעים לערים נוספות באזור, יעקפו את ציר ז'בוטינסקי דרך אם המושבות - ללא עצירה בתחנות בתחומי בני ברק.