בנט: "סיפורי הברקים והרעמים של חמאס לא רלוונטיים יותר"

רה"מ בנט התייחס בישיבת ממשלה לתקיפת חיל האוויר בעזה והבהיר כי "מי שמכוון טילים לעבר מדינת ישראל – נושא באחריות". על האומיקרון: "מרגישים את העלייה וההכפלה - יהיו עשרות אלפי נדבקים ביום"

זמן צפייה: 02:12

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת ממשלה לתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה במהלך הלילה והבהיר כי "כל סיפורי הברקים והרעמים של חמאס, שחוזרים על עצמם חורף אחר חורף, לא רלוונטיים יותר. מי שמכוון טילים לעבר מדינת ישראל – נושא באחריות".

בהתייחסו של בנט להמשך העלייה בתחלואה ולהתפשטות זן האומיקרון, אמר בנט: "העלייה בהידבקות ובהכפלה מורגשת. בקרוב אי אפשר יהיה להדחיק את זה". בהמשך הזהיר בנט כי "יהיו עשרות אלפי נדבקים ביום". כמו כן, אמר בנט כי הוא הממשלה פועלת למצוא פתרונות לעומסים במתחמי הבדיקות, וכי המדיניות של הממשלה תקבע בהתאם למצב התחלואה וספיקת בתי החולים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 4,197 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-90 אלף בדיקות מהן 4.6% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-31,958, בהם 110 במצב קשה ומתוכם 37 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,244.

במקביל, זן האומיקרון מביא להתפשטות מהירה במיוחד של המחלה. בשבעת הימים האחרונים אובחנו כ-27 אלף ישראלים כחיוביים לנגיף, כאשר בשבת לפני שבוע היו רק 807 מאומתים. מקדם ההדבקה עומד על 1.84 - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש יוני.