בר-לב: "קורא לאזרחים להתנדב למשמר אזרחי"

השר לביטחון הפנים אמר כי החליט על כמה צעדים בעקבות גל הטרור ברחבי הארץ, ואמר כי "אני רוצה להזכיר לכל המסיתים ששניים מתוך שלושת השוטרים שנהרגו לא היו מהדת היהודית". שר הביטחון גנץ אמר: "ייקח מה שייקח, יידרש מה שיידרש - אנחנו נשבור את גל הטרור הזה"

זמן צפייה: 04:08

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס הערב (רביעי) לפיגוע הקטלני אמש בבני ברק בתדריך לעיתונאים, ואמר כי בעקבות גל הטרור הוא החליט על מספר צעדים, וביניהם גיוס פלוגות מג"ב ו-300 חיילים לשירות קבע. "אני קורא לאזרחים לבוא ולהתנדב למשמר האזרחי", אמר בר-לב והוסיף כי יש לפתוח משמר אזרחי בכל רחבי הארץ.

"בסיוע צה"ל, מאות לוחמים יצטרפו ליחידות המשטרה", המשיך בר-לב, "אני עומד על כך שכל שוטר ושוטרת יקבלו את כל המאמצים הנדרשים, הן להגנה והן להתקפה. אני רוצה להזכיר לכל המסיתים ששניים מתוך שלושת השוטרים שנהרגו לא היו מהדת היהודית, והקריבו את החייהם לטובת מדינת ישראל".

Dhrrdh
הצהרת שר הביטחון בני גנץ

שר הביטחון בני גנץ נתן גם הוא הצהרה לתקשורת בעקבות האירועים, ואמר: "ייקח מה שייקח, יידרש מה שיידרש - אנחנו נשבור את גל הטרור הזה. כל האמצעים כשרים ונפעיל את כל האמצעים שנחשוב שהם נכונים לשימוש".

"יש לנו שוטרים אמינים וערכיים", הוסיף שר הביטחון, "יש לנו אנשי שב"כ מסורים ובעלי יכולות יוצאות דופן הנמצאים בתוך ארגון מודיעיני-מבצעי מהטובים בעולם. כוחות הביטחון בשטח כדי להגביר את הביטחון ואת תחושת הביטחון".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הצהרת שר הביטחון בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

גנץ תיאר את ההיערכות בכוחות הביטחון בעקבות הפיגועים: "צה"ל בהובלת הרמטכ"ל וביחד עם ארגוני הביטחון הנוספים, מרכז מאמץ מודיעיני, ויצא למעצרי מנע ולפעולות מול המחבלים והסייענים, בכל מקום שבו יהיו", הבטיח. "הוא לא מתחיל את זה עכשיו, מאות רבות נעצרו בתקופה האחרונה ועשרות פיגועים נמנעו. בנוסף, הנחיתי להיערך לסיוע למשטרת ישראל, כולל בציוד, בקליטת סד"כ ובתוספת כוח לוחם מצה"ל שיסייע במשימות שונות".

"הבוקר גם חתמתי על צווי מעצר מנהלים לתושבים ישראלים שחשודים בפח"ע, והם לא יהיו האחרונים. אם יהיה בכך צורך – נגייס באופן מיידי אלפי חיילי מילואים שיציפו את הרחובות ביחד עם השוטרים ויפעלו בכל מקום בו נדרשת פעילות מבצעית".