אלפים ליוו את בראל למנוחות, האם תקפה: "בנט ביזיון"

בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה, נטמן בחלקה הצבאית בקריית שאול. אמו ניצה תקפה בחריפות את רה"מ: "הוא יושב עם ראש חמאס בממשלה"

זמן צפייה: 00:41

אלפי ישראלים הגיעו הערב (שני) ללוות את בראל שמואלי בדרכו האחרונה, ביניהם משפחתו, חבריו, חיילים ושוטרים. הלוויה מתקיימת בבית הקברות הצבאי בקריית שאול.

אמו של בראל, ניצה שמואלי, אמרה במהלך הלוויה כי "התשובה היחידה שקיבלתי מכולם הרמטכ"ל, המפקד, המח"ט,  זה 'לא ידענו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים'. יום אחרי זה סגרו את החור, ואולי עוד פלאפל  או עוד צל״ש. אני הבטחתי לבראל הבן שלי שאני הולכת בעקבותיו״.

ניצה שמואלי הוסיפה: "ראש ממשלת ישראל בנט הוא ביזיון למדינת ישראל, ביזיון, הוא התקשר, הוא לא יודע את השם של הלוחם, בזכות הלוחם פה הוא נפש כמה ימים קודם בצפון עם המשפחה שלו כשהבן שלי שמר. בנט תהיה גיבור ותוותר על המקום שלך מהר. בנט יושב עם ראש חמאס בממשלת ישראל, זה ביזיון לנו והבן שלי הוא לא הקורבן הראשון ולא האחרון״.

בתוך כך, בני משפחתו של בראל חדריה שמואלי ז״ל, דורשים מהרמטכ"ל להקים ועדת חקירה צבאית, שתבחן את הכשלים המערכתיים החמורים שהיו לדבריהם קודם, בזמן ולאחר האירוע. במכתב ששיגר אתמול בא כוחם, עו"ד רן כהן רוכברגר, לרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ולמפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו, וכן למפכ״ל ולמפקד מג"ב, הועלו טענות רבות מצד בני המשפחה. בין הליקויים עליהם הצביעו: ההיערכות המקדימה החסרה של הכוחות להפרת הסדר האלימה, ההימנעות משימוש באמצעים מתאימים לפיזור המתפרעים, מתן האפשרות למתפרעים להגיע לכדי ״טווח אפס״ מהגדר, הותרת הכוח בנקודת התורפה מאחורי החרך למרות האיום הברור והעמימות בהנחיות שהועברו ללוחמים שנדרשו,  כך לטענת המשפחה, ״להכיל״ את האירועים.

״המשפחה לא תשלים עם מסקנות שיפנו שוב את האחריות ל'שי"ן-גימ"ל' בלבד. דרישת המשפחה היא שתיערך בדיקה אובייקטיבית ובלתי תלויה, יוסקו כל המסקנות המתחייבות - גם ביחס לדרג הפיקוד הבכיר - ויינקטו צעדים פיקודיים משמעותיים וחריפים", נכתב בפנייה של עו״ד כהן רוכברגר.

לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפצע בגבול רצועת עזה, נפטר היום בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שמואלי נפצע אנושות לפני תשעה ימים כאשר נורה בראשו דרך חרך בחומה ממנו כיוון את נשק הצלפים שלו. מאות ישראלים הגיעו בימים האחרונים להתפלל לשלומו בבית החולים סורוקה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בתגובה למותו של שמואלי: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".