אם לוחם המג"ב שנפצע זועמת: "רוצה תשובות"

ניצה, אמו של בראל שמואלי שנפצע אנושו מירי בגבול עזה, כועסת על מקבלי ההחלטות ואומרת לחדשות 13: "למה שלחו אותו לגבול בלי יכול להחזיר אש? מחבלים לא באים עם סוכריות, הם באים עם נשק"

זמן צפייה: 01:27

גם הבוקר (שני) ממשיכים בבית החולים סורוקה להיאבק על חייו של בראל שמואלי, לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב, שנפצע אנושות מירי מטווח אפס בעימותים בסוף השבוע בגבול רצועת עזה. ניצה, אמו של הלוחם, דורשת הבוקר לקבל תשובות על האירוע שבו נפצע בנה.

"המונים פונים אלינו ומציעים עזרה. אני לא רוצה כלום. אני רוצה את הבן שלי בחזרה ואני רוצה תשובות", אמרה האם לחדשות 13. "הבן שלי מסתערב. למה שלחו אותו לקו הגבול בלי יכולת להחזיר אש? מה ציפו שיישב על הגדר עם צידנית ויסתכל על הנוף? איפה התצפיתנים איפה המעטפת? מחבלים לא באים עם סוכריות הם באים עם נשק".

בראל חדריה שמואלי לוחם מג''ב נפצע ירי רצועת עזה
בראל חדריה שמואלי

סמ"ר שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, משרת כצלף ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. הוא נפצע אנושות כאשר במהלך התפרעויות על הגדר ירה פלסטיני באקדח מבעד לחרך בחומה.

מתחקיר האירוע עלה כי המחבל הסתיר את האקדח במכנסיו ושלף אותו כמה שניות לפני הירי, לכן לא זוהה על ידי כוחות צבא אחרים. עוד עלה מהתחקיר כי המחבל ירה שלושה כדורים דרך החרך שבחומה ממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים פגע מטווח אפס בראשו של הלוחם, שנפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הספיקו הכוחות לצעוק "כדור", אך בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו צדדי.