פליטת הפה של בר-לב: חשף את מקום נפילתו של לוחם שהיה אסור בפרסום

השר לביטחון הפנים אמר בריאיון לרשת ב' כי לוחם סיירת מטכ"ל ברק שרעבי נפל בשנת 1984 בפעילות "תחת פיקודי איש שם עמוק בשטח סוריה". עד היום אסרה הצנזורה הצבאית על פרסום מקום נפילתו של שרעבי, ואמירתו של בר-לב חשפה את המידע

זמן צפייה: 02:12

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הבוקר (שלישי) במהלך ריאיון ברשת ב' כי לוחם סיירת מטכ"ל ברק שרעבי נפל בשנת 1984 בפעילות "תחת פיקודי אי שם עמוק בשטח סוריה". עד היום אסרה הצנזורה הצבאית על פרסום מקום נפילתו של שרעבי, ואמירתו של בר-לב, ככל הנראה פליטת פה, חשפה את המידע.

סמ"ר ברק שרעבי התגייס תחילה לשייטת של חיל הים, אך בהמשך התנדב לסיירת מטכ"ל ולחם במלחמת לבנון הראשונה. בתום שלוש שנות שירות ביקש ממנו מפקדו שיחתום לשנה נוספת בשירות קבע, לצורך ביצוע משימה מסוימת, והוא נענה לבקשה. שרעבי נפל ב-18 בדצמבר 1984, והיה בן 21 במותו. הוא הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. בכפר הנגיד הוקמה ספרייה עיונית על שמו, אשר נושאת את השם "בית ברק".

[brightcove_iframe video_id='mm2612matkal' autoplay='0' credit='' desc='הכתבה ששודרה בחדשות 10 ב-2014 על המבצע בו נפל שרעבי ' poster='' kid='1_jd6h38xj' duration='1063']

בדצמבר 2014 שודרה בחדשות 10 כתבה על המבצע של סיירת מטכ"ל, בו נהרג שרעבי ושמונה לוחמים נוספים נפצעו. המבצע הסודי היה אמור להביא למדינת ישראל מודיעין אסטרגי, אך הסתיים בתוצאה טראגית.

לוחם סיירת מטכ''ל ברק שרעבי שנהרג ב-1984
לוחם סיירת מטכ''ל ברק שרעבי שנהרג ב-1984

לוחם סיירת מטכ''ל ברק שרעבי
לוחם סיירת מטכ''ל ברק שרעבי | צילום: אתר יזכור