בר-לב: "המשימה היא לעצור ולהשמיד את מה שקורה במחנה הפליטים בג'נין"

השר לביטחון הפנים סייר לאורך הגדר בקו התפר, באזור שהוחלט לגביו כי תוקם בו חומת ביטחון, בין היתר באזורים בהם קיימות פרצות בגדר, ושוחח עם מפקדי ולוחמי מג"ב בגזרה. "ברגע שאתה לא עוצר את זה במקום, זה מתרחב ומגיע לכל מקום"

זמן צפייה: 01:46

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב סייר היום (רביעי) לאורך הגדר בקו התפר, לצד מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ומפקד מג"ב איו"ש תנ"צ ג'יהאד חסן. "המשימה היום של כוחות הביטחון", אמר בר-לב, "זה לעצור ולהשמיד את מה שקורה במחנה הפליטים בג'נין".

בר-לב ביקר באזור שהוחלט לגביו כי תוקם בו חומת ביטחון, בין היתר באזורים בהם קיימות פרצות בגדר, דרכן חודרים לישראל שוהים בלתי חוקיים, וכן ביקר גם בבסיס סאלם ובמוצב שקד, ופגש את מפקדי ולוחמי מג"ב בגזרה, בהם גם הלוחמים והלוחמות מפלוגה מ"ג, בה שירתו יזן פלאח ושיראל אבוקרט שנקצחו בפיגוע בחדרה.

השר עמר בר-לב עם מפקדי מג''ב בקו התפר
השר עמר בר-לב עם מפקדי מג''ב בקו התפר

"היום סיירתי לאורך ה'אין גדר', כפי שכולכם יודעים", אמר בר-לב ללוחמים, "אני מאוד שמח שסוף סוף ממשלת ישראל החליטה לפני מספר ימים להתחיל לבנות את חומת הביטחון, בהתחלה באזור הזה. ואין לי ספק שהחומה הזו תלך גם לאזורים האחרים, וזו רק ההתחלה. אבל צריך להתחיל בצעד אחד".

"מה שקורה בזמן האחרון בג'נין", הוסיף השר, "כוחות צה"ל, שב"כ, משטרה, מג"ב, פועלים באינטנסיביות רבה, אבל האינטנסיביות הזו רק תעלה. היא לא יכולה להיפסק. היא רק תעלה, כי מה שקורה היום בג'נין, ובפרט במחנה הפליטים, הוא בלתי נתפס. וכפי שכולכם יודעים לא פחות טוב ממני - ברגע שאתה לא עוצר את זה במקום, זה מתרחב ומגיע לכל מקום".