ביקורת קשה נגד בר לב: "אפס הבנה, הגיע רק להצטלם"

גורמים במערכת הביטחון מותחים ביקורת חריפה על השר לביטחון פנים בעקבות מבצע חיפוש הנמלטים מכלא גלבוע. הערכה מודיעינית גורסת כי המחבלים ציפו לשיתוף פעולה מחוץ לכלא אך המשטרה סיכלה זאת

זמן צפייה: 04:25

בעוד המצוד אחר שני האסירים הנמלטים הנוספים עוד נמשך, ביקורת קשה נגד השר לביטחון הפנים עמר בר לב נשמעה הערב (שבת) מפי גורמים ביטחוניים. לחדשות 13 נודע כי גורמים שניהלו את מבצע החיפושים האשימו את בר לב בחוסר הבנה של פעילות המשטרה והכוחות בשטח.

"היה כאן דבר אבסורד, השר בר-לב הגיע רק להצטלם", אמר לחדשות 13 גורם בכיר. "הוא לא מבין משטרה, הוא לא מבין את הכוחות בשטח, אמנם יש לו רקורד צבאי - אבל אפס הבנה בעבודת המשטרה. השב"כ והמשטרה ניהלו הכל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תקפו אותי מכל הצדדים": הסתה נגד כתב חדשות 13 עקב תרגום שגוי

אחרי 20 שנה: חזרה לאסון שטלטל את ארה"ב והעולם כולו

תיקים, עקבות נעליים ועירנות אזרחית: כך נתפסו המחבלים הנמלטים

זכריא זביידי מעצר שיבלי אום אל גאנם
זביידי לאחר המעצר

בנוסף, לדברי הגורם, "לעיתים הייתה תחושה שהוא שאל שאלות מוזרות, בדרך כלל התרומה של השרים באירועים כאלה היא דרבון הכוחות ליזום, להעז לחשוב מחוץ לקופסה - לא הורגש ממנו שום דבר שקשור לזה. כנראה שלא סתם התקופה שלו כמפקד סיירת מטכ"ל נחשבת אחת הגרועות בתולדות היחידה".

כמו כן, לחדשות 13 נודע כי על פי גורם ביטחוני בכיר, המחבלים בנו על שיתוף פעולה מחוץ לכלא ואפילו תכננו זאת אך המשטרה וכוחות הבטחון הצליחו לשבש את תכניותיהם. במהלך החיפושים, כך נחשף, השב"כ והמשטרה השתמשו באמצעי טכנולוגי מיוחד, שלא ניתן לחשוף, וביכולתו לשלול היכן נמצאים המחבלים.