משעות הבוקר: רשמית - הופחתה אספקת החשמל לעזה

כמות החשמל שמספקת ישראל לרצועה הופחתה הבוקר, זאת לאחר הודעת הרשות הפלסטינית כי תפסיק לשלם על החשמל המועבר על ידי ישראל לעזה

ארכיון
ארכיון | צילום: רויטרס

לאחר שבשבוע שעבר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את צמצום אספקת החשמל לרצועת עזה, היום (שני) משעות הבוקר, הופחתה האספקה שמועברת לרצועה בכ-6.7%. קיזוז אספקת החשמל צפוי להפחית את זמינות החשמל ברצועה בכ-45 דקות ביום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

דובר חברת החשמל אישר כי הצמצום החל, לאחר שהרשות הפלסטינית מימנה רק 70% מצריכת החשמל של הרצועה. החשמל בעזה מסופק על ידי ישראל, והרשות הפלסטינית - שמשלמת את החשבון - הודיעה כי תפסיק לשלם, מה שעלול להוביל להסלמה ולמשבר הומניטרי חמור ברצועה.

בשלב זה חסרים כ-15 מיליון שקלים בכל חודש, בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית. ברצועה גובר החשש למשבר הומניטרי או הסלמה בדרום בעקבות החלטת הקבינט להפחית את אספקת החשמל לרצועה בכ-25% והמצוקה הגוברת של חמאס.

בשבוע שעבר האשים שר הביטחון אביגדור ליברמן את הרשות הפלסטינית במשבר החשמל בעזה. "אם הפלסטינים ישלמו - הם יקבלו חשמל", אמר. "לא ישלמו - לא יקבלו". השר הדגיש כי לישראל אין בעיה לספק חשמל, אך לא היא הגורם שצריך לשלם עליו: ליברמן הוסיף כי המצב בעזה קשה עשור לאחר השתלטות החמאס על הרצועה.