דיווח: חמאס התחייב למצרים כי העצרת המתוכננת לא תהיה אלימה

מקור בפלגים הפלסטינים בעזה מסר כי בכוונתם למנוע חיכוך עם כוחות צה"ל, במטרה למנוע אירועים חמורים על גדר הגבול • המצרים העבירו לארגוני הטרור מסרים קשים והביעו כעס על אירועי שבת

זמן צפייה: 05:15

מקור בפלגים הפלסטינים מסר הבוקר (רביעי) לעיתון פלסטיני כי בכוונת הפלגים, ובראשם חמאס, למנוע חיכוך עם כוחות צה"ל בעצרת שאמורה להתקיים היום, והתחייבו בפני המצרים כי העצרת לא תהיה אלימה. זאת, במטרה למנוע אירועים חמורים כפי שקרו בשבת האחרונה. לפי המקור, הפלסטינים קיבלו ממצרים מסרים קשים וכועסים לאור האירועים, וההערכה היא שמעבר רפיח אותו סגרו המצרים בתחילת השבוע - ייפתח מחדש בשבוע הבא.

מקורות פלסטינים נוספים הוסיפו כי בחמאס קיבלו החלטה לפעול למען הורדת המתיחות מול ישראל וצה"ל. בכך, יימנע ארגון הטרור מהפרחת בלוני תבערה כדי לא לפגוע במאמציה של מצרים להשיג רגיעה ברצועת עזה. לצד זאת, בכיר חמאס שלח הבוקר מסר מאיים בתחנת הרדיו של הארגון בעזה כי "אנו מזהירים את האויב הציוני לבל יפגע במפגינים מבני העם הפלסטיני. אם תיפגע שערה אחת משערות ראשם, האויב יישא בתוצאות. ערוכים לכל התפתחות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט ל"ניו יורק טיימס": "לא רואה פתרון לבעיה הפלסטינית בקרוב"

חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"ם מת מהתקף לב

"התינוק" מעטיפת אלבום נירוונה תובע: "פורנוגרפיית ילדים"

בלוני תבערה, חמאס, עזה
הפרחת בלונים מרצועת עזה

כזכור, מקורות פלסטיניים מסרו אתמול כי לאחר שיחות עם המודיעין המצרי - חמאס יפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל. במקביל, העיתון "אל ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי בכירים במודיעין המצרי העבירו אזהרה לחמאס, קראו לו להפסיק את ההפגנות על גדר הגבול של רצועת עזה, ואף סגרו את המעבר היבשתי ברפיח.

על פי הפרסום, חמאס הפר הסכם קודם עם מצרים, לפיו ישלוט על הפרות הסדר וימנע מהפלסטינים להתקרב לגדר הגבול. לדברי הגורמים המצרים, העובדה שהאירועים יצאו מכלל שליטה הביכה מאוד את קהיר מול הצד הישראלי.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס (ארכיון)

עוד אמרו המקורות כי קהיר ביקשה באופן ברור מהנהגת חמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים ברצועה לעצור את הפעולות, שכן בכירים מצרים פועלים לארגונו של סבב משא ומתן חדש לייצוב הפסקת האש והגעה להסכם רגיעה ארוך טווח. כמו כן ביקשה קהיר, למנוע קיום של הפגנה נוספת על הגדר שתוכננה למחר.