היועמ"ש קבע: הממשלה תידרש להחליט אם גל"צ תיסגר

לאחר דיונים עם גנץ, מנדלבליט קבע כי ההחלטה על סגירת תחנת הרדיו הצבאית צריכה להתקבל בהחלטת ממשלה - ועדיף בחקיקה ראשית של הכנסת. "אין די בהחלטת הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון בלבד"

גל"צ, גלי צה"ל, תחנת רדיו צבאית

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע היום (שלישי) כי הממשלה תידרש להחליט אם גל"צ תיסגר, ואף הסביר כי אף עדיף לעשות זאת באמצעות חקיקה ראשית של הכנסת. בחוות הדעת שעסקה בשאלת הסמכות להורות על סגירת התחנה הצבאית נכתב כי "נדרשת חקיקה נוכח מרכזיות התחנה, הפגיעה בריבוי הבמות ומגוון הדעות ופגיעה מסוימת בזכות לחופש הביטוי".

עוד נכתב בחוות הדעת כי "ככל שהדרג המדיני יבחר לקדם את סגירת התחנה, הרי שמהלך זה טעון, לכל הפחות, החלטת ממשלה. זאת, לאור אופן הקמת התחנה ומשמעויות הסגירה. מכאן, שאין די בהחלטת הרמטכ"ל באישור שר הביטחון בלבד כדי להביא לסגירת גלי צה"ל".

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי גנץ החליט לעת עתה לא להביא לשולחן הממשלה את ההצעה לסגור את התחנה לאחר שהבין שיש לפניו קרבות פוליטיים חשובים יותר בממשלה, כמו פנסיות לאנשי הקבע, הקמת ועדת החקירה לצוללות. עם זאת, בקרוב יחל הליך להקמת ועדת איתור לבחירת מפקד קבע לתחנה, שעליו תוטל אחריות להפריט אותה.

השר גנץ מעוניין להדגיש למועמדים כבר עכשיו שהוא עדיין לא ירד לחלוטין מרעיון סגירת התחנה. יש לציין כי בשבועות האחרונים נבדקה במשרד הביטחון הפרוצדורה החוקית הנדרשת למקרה שהשר יבחר ללכת באפיק של הפרטה.

בהקשר הזה ראוי להזכיר שמה שמפריע לגנץ היא העובדה שחיילים עוסקים באקטואליה, אולם דווקא בתקופה האחרונה החלה המפקדת בפועל, העיתונאית גלית אלטשטיין, בתהליך של איזרוח התחומים האקטואליים, וככל שהמהלך הזה יושלם התחנה תישאר פתוחה.