הרמטכ"ל על זיוף נתוני גיוס החרדים: "אין מקום לעיגול פינות"

כוכבי נאם בטקס הענקת פרסים ליחידות מצטיינות ואמר כי "במקום שבו יתגלה זדון ננקוט ביד קשה". על האתגרים הניצבים בפני צה"ל לאחרונה אמר: "הזירות התרחבו ומספר האויבים גדול אף יותר"

זמן צפייה: 12:16

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס הערב (שני) לפרשת זיוף נתוני גיוס החרדים. "הצגת דברים שלא כהווייתם היא הפרה של חוזה האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אשר מפקידה בידיו את בניה ובנותיה", אמר בטקס פרסי הרמטכ"ל ליחידות המצטיינות לשנת התש"ף. "במקום שבו נגלה טעות – נלמד ונשפר, ובמקום בו יתגלה זדון או כוונת מכוון, ננקוט יד קשה. בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות, אין ולא יהיה מקום לעיגול פינות והעלמת עין".

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: חדשות 13

כוכבי התייחס גם לשינויים המתרחשים בתקופה האחרונה בצה"ל ובאתגרים עמם הוא מתמודד. "צה"ל הוא אחד הצבאות הפעילים ביותר בעולם, אם לא הפעיל ביותר", המשיך. "צה"ל נלחם ופועל לילות כימים בזירות רבות, שלאחרונה אף התרחבו, ומספר האויבים גדול ממספר הזירות. בסוריה למשל, פועלים כוחות קודס וכוחות חזבאללה ובלבנון זרועות הטרור האיראניות מעמיקות את אחיזתן".

"בימים אלה, אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מעצבת עבור צה"ל; תקופה בעלת השפעה רבה על יכולות הצבא לשנים הקרובות – גיבוש התכנית הרב - שנתית 'תנופה', לצד שיפור המוכנות בכל הגזרות", הוסיף. "תכנית 'תנופה' היא פרי מחשבה עמוקה, ומימושה יאפשר להגדיל את היתרון ולפתוח פער נוסף על אויבינו. לא מעט פרויקטים ומיזמים של 'תנופה' כבר יצאו לדרך במהלך השנה החולפת, ובחודשים הקרובים יתקבלו החלטות משמעותיות שיעצימו את התנופה. תנאי מרכזי והכרחי לתנופה, לכל תנופה, הוא אנשים".

עוד בחדשות 13:

למרות לחצי ישראל: "טראמפ העביר כספי סיוע ביטחוני ללבנון"

נתניהו: "איראן מתכננת התקפות נוספות – נמשיך לסכל אותן"

"גורמים בסוריה מכחישים: ישראל לא חיסלה דמות איראנית בכירה"

הרמטכ''ל אביב כוכבי בנוגע למצב הביטחוני
הרמטכ''ל אביב כוכבי בנוגע למצב הביטחוני | צילום: חדשות 13

לפני כשלושה שבועות סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בגזרה הצפונית, יחד עם שר הביטחון נפתלי בנט ובכירים נוספים. במהלך הסיור קיבל נתניהו סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומבכירי צה"ל.

"איראן מתכננת התקפות נוספות - אני יכול לאשר את זה", הצהיר רה"מ בהר אביטל. "התוקפנות של איראן באזורנו, וגם מולנו, נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט | צילום: עומר מירון לע''מ

דבריהם של נתניהו ובנט בצפון נאמרו על רקע ביקורו של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מארק מילי, בישראל. הביקור התקיים בהמשך לביקורי קצינים בכירים נוספים מהצבא האמריקני בישראל בתקופה האחרונה, שהגיעו כחלק משיתוף הפעולה בין הצבאות וההתפתחויות במזרח התיכון, בהן ההתבססות האיראנית והנסיגה האמריקנית מסוריה.

בחודש שעבר חיל האוויר הישראלי תקף עשרות מטרות בשטח סוריה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל במהלך הלילה שלפני. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים", נמסר מצה"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".