נלחמו יחד ב"צוק איתן" – עכשיו הם מטפלים בחברם חולה ה-ALS

למרות המחלה חשוכת המרפא, חבריו של אבינועם בוכריס החליטו לעבור לגור איתו אחרי שהמטפל הסיעודי שלו עזב. "חונכנו שלא משאירים פצועים בשטח. מה זה משנה אם לפני או אחרי?"

זמן צפייה: 12:18

עם שחרורו מהצבא, התברר שאבינועם בוכריס חלה ב-ALS, מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא. אלא שהחברים הקרובים שלו, שעברו איתו יחד את מבצע צוק איתן, לא עזבו אותו לרגע. ועכשיו, אחרי שהמטפל הסיעודי עזב, כשהם בני 27, הם עברו לגור יחד איתו – והם אלה שיטפלו בו.

"אנחנו עושים את זה באהבה", סיפר דניאל גמליאל, חברו של בוכריס. "זה לקלח, שירותים. ברור שזה מוזר ולא רגיל, אבל זה בא לנו טבעי".

אבינועם בוכריס וחבריו | צילום: החדשות 13

הם הכירו בטירונות שריון והפכו לחברים הכי קרובים בתוך הטנק. אף אחד לא צפה כמה החברות הזאת תהיה קשה וכואבת, אך הם לוקחים הכל ברוח טובה. "זה היה מצחיק. נכנסת פלוגה לצוק איתן, סיימנו בריאים ושלמים כולם", סיפר אלחנן פרץ, חברו של בוכריס, "הפציעה היחידה זה בוכריס שרועד, הוא היחיד שלא יצא מהמלחמה כמו שהוא נכנס אליה".

אמו של בוכריס מתקשה להאמין שהחברים יצליחו להחזיק מעמד לאורך תקופה, אך אלה בטוחים אחרת. "גם אמא שלי אמרה לי, 'אתם עושים צעד שהוא לא פשוט'", אמר דניאל פרץ, "אני לא רואה אופציה אחרת. זה נראה כל כך טבעי. הגענו ממסגרת צבאית, חונכנו יחד שלא משאירים פצועים בשטח. אז מה זה משנה אם זה לפני או אחרי?".

זוהי לא הפעם הראשונה שהחברים של בוכריס עומדים לצידו למרות הכול. ארבעה ימים לפני הטיול הגדול של אחרי הצבא, לברזיל, נודע לחברים על המחלה – והחליטו לקנות לו כרטיס טיסה. "איך אני אטוס עכשיו? הוא לא אמר לי משהו פשוט. לא נעים לי לטוס לדרום אמריקה לחצי שנה, לחזור שזוף ומבסוט, ולדעת שבזמן הזה הוא מתכווץ ומתנוון. או שאני קונה לו כרטיס טיסה או שאני מבטל את הכרטיס שלי", אמר אלחנן פרץ. בוכריס הוסיף בחיוך, "מטורף".

אבינועם בוכריס וחבריו | צילום: החדשות 13

אחר כך הם דאגו גם למבצע התרמה גדול, בוכריס טס לארצות הברית ואפילו לדרום קוריאה. כל מה שצריך כדי להאט את המחלה הארורה. "אין לי זמן להסתכל אחורה", אמר בוכריס, "אני רק קדימה ורק ליהנות עד היום האחרון".

"למדתי מאבינועם איך להיות חבר, ברור שלא בגלל מה שאני עשיתי בשבילו. בגלל שהוא יכול לשבת שלוש שעות על הכיסא, לראות אותי בכיף על הספה, יכאבו לו העצמות בתחת, הוא יישבר, אבל הוא לא ירצה להטריח את חבר שלו, אז הוא לא יבקש ממני לקום לעזור לו", סיפר אלחנן פרץ, "אני אעשה את זה באהבה, והוא יעצור את עצמו. עד הרגע שהוא לא באמת יצטרך אותי, להקים אותי ולהפוך אותו במיטה, הוא לא יעיר אותי סתם. בעיניי, החברות הכי טובה בעולם".