בתגובה לירי: צה"ל תקף מטרות חמאס; דיווח בעזה: טילי נ"מ נורו לעבר מסוקי צה"ל

לאחר שדובר צה"ל אישר כי שתי רקטות שוגרו מעזה, חיל האוויר תקף מתחם לייצור רקטות ועמדות צבאיות של חמאס. כלי תקשורת בעזה דיווחו כי יחידות ההגנה האווירית של חמאס שיגרו שני טילי נ"מ מדגם SAM-7 לעבר מסוק צה"ל

זמן צפייה: 02:12

חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) מטרות חמאס ברצועת עזה בתגובה לנפילתן של שתי רקטות אתמול בלב ים מול חופי גוש דן, זאת על אף שבישראל נוטים לקבל את הטענה של חמאס שהירי נגרם כתוצאה ממזג האוויר.

לפי דובר צה"ל, כלי טיס של חיל האוויר תקפו סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון חמאס בגבול רצועת עזה. כמו כן, התקשורת בעזה דיווחה כי חיל האוויר תקף מספר פעמים את מוצב אל-קאדסיה השייך לחמאס במערב ח'אן יונס.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2201020647' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_7yannd9b' duration='32']

במקביל, כלי תקשורת המזוהים עם חמאס טענו כי במהלך תקיפת חיל האוויר הלילה, פעילי טרור שיגרו מספר טילי ניסוי לעבר הים וכי יחידות ההגנה האווירית שיגרו שני טילי נ"מ מדגם SAM-7 לעבר מסוק של חיל האוויר באיזור מערב הרצועה. בצה"ל אישרו את ירי הנ"מ לעבר מסוקי האפאצ'י אך לא נגרם נזק או נפגעים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2201020656' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_29erpjp1' duration='16']

בתוך כך, מקורות מסרו הבוקר לערוץ אל-ערביה הסעודי כי מצרים נכנסה שוב למסלול התיווך בין ישראל לחמאס וקראה להפסקת אש מיידית ללא תנאים. לטענת המקורות, בכירים ביטחוניים מצרים  ביקשו מחמאס שתרסן את עצמה בכדי למנוע הסלמה של המצב. כמו כן, המקורות הבהירו כי ישראל דרשה מהמתווכים שחמאס תפסיק את שיגורי הטילים, אחרת הפעולות הצבאיות של ישראל ברצועה יימשכו.

כזכור, מקורות פלסטיניים בעזה אמרו לחדשות 13 כי העמדה הרשמית היא שהשיגור אירע כתוצאה ממזג האוויר ולא משיגור בכוונה. מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס למנוע הסלמה. במקביל, חמאס פינה מפקדות ברחבי הרצועה כהיערכות לקראת תקיפה ישראלית ובו בזמן המתווכים המצריים מסרו לחמאס כי בישראל לא מאמינים לגירסה, לפיה הרקטות שוגרו כתוצאה ממזג האוויר.