חמאס פרסם תיעוד: ירי טיל הנ"ט לעבר הרכב הישראלי

ערוץ "אל-אקצא", המזוהה עם ארגון הטרור, פרסם סרטון של התקיפה שאירעה בצהריים בכביש 34, שבה נהרג משה פדר בן ה-67. בסרטון ניתן לראות רכבת חולפת, ולאחר מכן את רגע הפגיעה

זמן צפייה: 01:08

אש בדרום: ערוץ "אל-אקצא", המזוהה עם חמאס, פרסם הערב (ראשון) תיעוד של פגיעת טיל קורנט ברכבו של משה פדר, בן 67 מכפר סבא - שהוביל למותו. בסרטון ניתן לראות רכבת חולפת, ומעט לאחר מכן את רגע הפגיעה. הירי בוצע על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז-אדין אל-קסאם. פדר, נהרג כתוצאה מפגיעת הטיל בעת שנסע בכביש 34, בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

מוקדם יותר נקבע מותו של הרוג נוסף, לאחר שרקטה פגעה במפעל באשקלון, בסמוך לפועלים שלא הספיקו לתפוס מחסה. שני בני אדם נוספים נפצעו, אחד במצב אנוש ואחד קשה. נוסף לכך, שני חיילים נפצעו קל מפצמ"ר, ועובד זר מתאילנד נפצע בינוני-קשה מרסיסי רקטה במועצה האזורית אשכול.

המכונית שנפגעה פגיעה ישירה בשער הנגב
המכונית שנפגעה פגיעה ישירה בשער הנגב | צילום: אגף התנועה

כאמור, במהלך היום נקבע מותם של שני גברים שנפצעו אנוש - אחד לאחר שרקטה פגעה במפעל באשקלון, בסמוך לפועלים שלא הספיקו לתפוס מחסה. גבר נוסף, כבן 60, נהרג מפגיעה ישירה ברכב בכביש 34, בשטח המועצה האזורית שער הנגב. נבדק אם הפגיעה נגרמה מטיל נ"ט. בכרזה שפרסם חמאס, הארגון לקח אחריות על ירי הטיל שפגע ברכב, וטען כי מדובר בקורנט. כמו כן, באירוע באשקלון נפצעו שניים נוספים, אחד במצב אנוש ואחד קשה. נוסף לכך, שני חיילים נפצעו קל מפצמ"ר.

גבר כבן 30, ככל הנראה עובד זר מתאילנד, נפצע בינוני-קשה מרסיסים בעקבות נפילת רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. מסוק צבאי הוזנק לאירוע. פגיעת רקטה נוספת דווחה באתר בנייה באשקלון, לא ידוע על נפגעים. נפילה נוספת אותרה בתוך ישוב בשער הנגב. אין נפגעים, ונגרם נזק קל למבנה. אזעקות צבע אדום נשמעו ברחובות וערד, ובבאר שבע דווח על פגיעה ישירה במבנה. במקביל, אירעה פגיעה כתוצאה מיירוט במכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברזילי.

פראמדיק מגן דוד אדום, דוראל ארזואן, סיפר: "מיד לאחר האזעקות קיבלנו קריאה על פועל תאילנד שנפצע מרסיס בשטח חקלאי במועצה אזורית אשכול. כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות ה-30 שוכב על האדמה כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפציעה מדממת בפלג גופו העליון. תוך כדי הטיפול הרפואי מציל החיים שכלל תרופות ועצירת דימומים הזנקנו את מסוק מד"א שפינה את הפצוע לבי"ח סורוקה כשמצבו קשה ולא יציב".