יעד התקיפה החריגה בסוריה: נשק איראני מתקדם שהיה מיועד לחיזבאללה

בפעם הראשונה הדיווחים הסורים טוענים כי חיל האוויר הישראלי תקף בשער הימי הראשי של סוריה, נמל לטקייה. עפ"י הערכות, התקיפה מאותתת לאיראן שאינה יכולה להבריח נשק גם דרך הים ומוכיחה לאסד שאיננו מודע לכל מה שקורה בשטחו

זמן צפייה: 06:02

התקשורת הרשמית בסוריה דיווחה לפנות בוקר (שלישי) כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי מתחם מכולות בנמל לטקיה, השער הימי הראשי אל המדינה, וכתוצאה מכך מספר מכולות עלו באש. לא דווח על נפגעים באירוע התקיפה.

על פי דיווח של מקור צבאי סורי לסוכנות הידיעות הסורית, מטוסי קרב תקפו סביבות השעה 1:23 באמצעות מספר טילים שהגיעו מאזור הים התיכון את מתחם במכולות וגרמו לשריפה שיצרה נזק רב. צוותי כיבוי שהגיעו למקום השתלטו על הדליקה זמן קצר לאחר מכן ולאחר מכן פעלו לקירור המקום.

ההערכה היא שהמכולות הכילו נשק מתקדם מאיראן שהיה מיועד לארגון הטרור חיזבאללה, בעוד שהמשטר הסורי טען כי הן הכילו אורז וקפה. סוריה כבר האשימה בעבר את ישראל על תקיפת נמלי תעופה, מוצבים של צבא אסד ואתרים נוספים, אך זו הפעם הראשונה בה היא טוענת שישראל תקפה את נמל לטקיה.

בפרק זמן של קצת יותר מחודש היו כ-10 תקיפות המיוחסות לישראל בסוריה על פי הדיווחים הזרים, ההערכה הגוברת היא שבצה"ל מנצלים את מזג האוויר הבהיר כדי להוציא לפועל כמה שיותר מבצעים כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה והעברת הנשק המדויק לחיזבאללה.

מדובר בעליית מדרגה, זוהי תקיפה חריגה ורגישה, אשר ניתן להעריך שעבדו עלייה במשך זמן רב. התקיפה שכוונה לטילי שיוט שהיו מיועדים לחיזבאללה, היו אמורים להיות מועברים ללבנון במלחמה הבאה. ההערכות הן שהתקיפה מיועדת לאותת לאיראן שהיא אינה יכולה להעביר נשק גם דרך הים וגם להראות לאסד שהוא איננו מודע לכל מה שקורה בשטחו.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום באופן מרומז לתקיפה מסגרת הצהרה משותפת עם ראש ממשלת יוון ונשיא קפריסין, כי "אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האיזור הזה - יום ולילה. לא נעצור לשנייה אחת. זה קורה כמעט מדי יום. מול הכוחות ההרסניים, נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף".