עיריית אום אל-פחם הביעה תנחומים למשפחות המחבלים - ומחקה את הפוסט

העירייה בראשות סמיר מחמיד פרסמה הודעת תנחומים למשפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני בחדרה, אחרי דקות ספורות - הפוסט נמחק. ראש העיר הערבית: "טעות של הדוברות, זה הזוי וצריך לעשות בדק בית"

שני מחבלים פתחו באש בחדרה

עיריית אום אל-פחם הביעה היום (חמישי) תנחומים למשפחות שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחדרה ורצחו שני לוחמי מג"ב. "שאלוהים ירחם עליהם", נכתב בפוסט בפייסבוק שעליו היה חתום ראש העיר הערבית, סמיר מחמיד. כמה דקות לאחר הפרסום, ההודעה נמחקה. "אנו משתתפים בצערכם ושולחים תנחומים מעומק הלב למשפחות, שאלוהים יסלח להם, ויביא למשפחות סבלנות ונחמה".

לאחר מחיקת הפוסט מטעמה של שרת הפנים איילת שקד נמסר כי בהוראתה, מנכ"ל משרדה התקשר לראש עיריית אום אל-פחם וביקש ממנו להסיר את הפוסט. "לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק", לשון ההודעה.

הפוסט שנמחק מעמוד עיריית אום אל פחם
הפוסט שנמחק מעמוד עיריית אום אל פחם

ראש עיריית אום אל-פחם התייחס לפרסום הפוסט בשיחה עם חדשות 13, ואמר: "הייתה טעות של הדוברות והיא תוקנה מייד ברגע שידעתי. זה מאוד הפתיע אותי ולכן ישר כשידעתי, זה הוסר. גיליתי דרך הממונה על המחוז ושיחה שקיבלתי ממנכ"ל משרד הפנים. זה לקח שניות להסיר את זה. זה הזוי ולא מקובל. צריך לעשות בדק בית למה הדבר הזה קרה".

תגובת ראש העירייה המלאה: "לפני כשעה עלה לפייסבוק של העירייה פוסט ללא אישור ולא על דעת ראש העיר או כל אחד מבכירי העירייה. מדובר בטעות חמורה של עובד ואנו מצרים עליה, הנושא ייבדק. כשנודע לראש העיר על הפוסט הוא ביקש להסירו במיידי, ואכן הפוסט הוסר. אנחנו מתנערים מהפרסום שלא מייצג את אום אל-פחם, את העירייה או תושביה. ראש העירייה והעיר כולה יצאו במסר חריף של התנגדות לאלימות, ובוודאי לרצח חפים מפשע או להשתייכות לארגון דעאש. אנחנו שותפים לכאב משפחות הקורבנות, ושולחים שוב תנחומים מעומק הלב".

המחבלים בפיגוע בחדרה
המחבלים בפיגוע בחדרה

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הגיעו לרחוב הרברט סמואל בחדרה, ופתחו באש לעבר עוברי אורח. כוח מסתערבים של מג"ב ששהה בקרבת מקום זיהה את המחבלים, חתר למגע, ירה לעברם וניטרל אותם. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל עד בינוני.