בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

לראשונה מאז מבצע "שומר החומות" ומתחילת כהונתו של בנט כרה"מ, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור כמחנות ואתרי מפגש של פעילים. צה"ל: "ערוכים לחידוש הלחימה"

זמן צפייה: 01:55

כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) יעדי חמאס ברצועת עזה, בהם מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילים בחטיבות חאן יונס ועזה, זאת בתגובה ל-20 השריפות שפרצו אתמול כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר ישראל.

מדובר בתקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה מאז נפתלי בנט נכנס לתפקיד ראש הממשלה, ולראשונה לאחר מבצע "שומר החומות". מדובר צה"ל נמסר: "ערוכים לכל תרחיש, כולל חידוש הלחימה".

שעות בודדות לאחר התקיפה, ארגון חמאס שיגר שתי רקטות לעבר הים, זאת כחלק מהמאמצים לשקם את המערך הרקטי לאחר שניזוק בזמן המבצע האחרון - וגם על מנת להעביר מסר לצה"ל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יהודי, בנקאי ודיפלומט: תומאס ניידס מונה לשגריר ארה"ב בישראל

בית המשפט על אוחנה: "עשה לכאורה שימוש לרעה בסמכויותיו"

מירי רגב: "לא היה טקס החלפת ראש ממשלה – כי בנט נוכל"

בלוני תבערה, חמאס, רצועת עזה, שריפות
יחידת בלוני התבערה בעזה

כאמור, אתמול פרצו עשרות שריפות בשדות קוצים במועצה האזורית אשכול, והשאר בשער הנגב. מרביתן היו קטנות ולא היוו סכנה. כזכור, בתום מבצע "שומר החומות", ישראל התחייבה להגיב על כל בלון או רקטה שישוגרו לעבר ישראל. בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון בני גנץ בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים, הוחלט לא להבליג על האירועים.

מוקדם יותר אתמול, אחת היחידות שאחראית על הפרחת בלוני התבערה מעזה איימה זמן קצר לפני מצעד הדגלים שהתקיים בירושלים: "אנו מודיעים באופן רשמי על כוננות בקרב שורותינו בכל רחבי הרצועה, ונאמר למתנחלים – חכו ללהבות ולאש". עם את, מקורות מסרו לרשת אל-ערביה כי "חמאס והגי'האד האסלאמי הודיעו למצרים שאינן מעוניינות בהסלמה עם ישראל".

כזכור, בסיום מצעד הדגלים, בחמאס הוציאו הודעה שבה נטען כי "ההתנגדות שלנו היא שהכריחה את ישראל לשנות את המסלול ולהרחיק אותו ממסגד אל-אקצא". לדברי ארגון הטרור, בשינוי המסלול "משוואת ההרתעה הושגה".