ניסיון פיגוע דקירה באיו"ש: המחבל נורה - לא היו נפגעים

נער פלסטיני כבן 15 ירד ממונית בסמוך לצומת גוש עציון וניסה לדקור חיילים ששהו במקום. כוח צה"ל שהיה במקום ביצע ירי והוא נפצע ומטופל בזירה

זמן צפייה: 00:17

ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון: נער פלסטיני כבן 15 ניסה היום (חמישי) לדקור חיילים בצומת גוש עציון, ונורה ונעצר על ידי כוח צה"ל שהיה במקום. המחבל נצפה כשהוא יורד ממונית פלסטינית בסמוך לצומת עם סכין שלופה, ולאחר שלא נענה לאזהרות חיילי גבעתי - נורה ברגלו. לא היו נפגעים באירוע, והמחבל מטופל רפואית בזירה.

בחודש אוגוסט נפצעו האחים נחום ונעם נביס באורח קשה ובינוני בסמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק, כשהיא סובלת מחבלות. נחום נותח בבית החולים, והרופאים נאבקו על חייו, אך כעבור כשבוע יצא מכלל סכנה ומצבו השתפר.

אל''מ דוד שפירא ומפקד-גדוד ''שקד'' סא''ל בר בשן בזירת ניסיון הפיגוע בצומת גוש עציון | צילום: דובר צה''ל

מחקירת האירוע עלה כי שוטר עבר במקום בסיום עבודתו, הבחין במחבל יוצא מהרכב, וירה בו למוות. הנהג הדורס הוא פלסטיני מאזור בית לחם. ג', שוטר מרחב חברון של מחוז ש"י שירה למוות במחבל, סיפר כי "יצאתי מהבית למשמרת וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב פונה ימינה לכיוון טרמפיסטים, פוגע בהם ואחד עף באוויר. ראיתי את נהג הרכב הפוך, ממלמל משהו ומנסה לצאת מהחלון. הוא החזיק חפץ לא ברור וישר נטרלתי אותו ומיד ניגשתי לטפל בפצועים". מתיעוד ממצלמת הרכב של ג', ניתן לראות את רכבו של המחבל סוטה בחדות ימינה ופוגע באנשים הממתינים בטרמפיאדה.

עוד בחדשות 13:

צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק בגוש עציון

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

בתום יומיים של מצוד: נעצרו חשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון

הזירה בה סוכל ניסיון פיגוע דקירה בצומת הגוש במרחב החטיבה המרחבית ''עציון''
הזירה בה סוכל ניסיון פיגוע דקירה בצומת הגוש במרחב החטיבה המרחבית ''עציון'' | צילום: דוברות מד''א

שבוע לפני כן, נהרג בפיגוע דקירה באותו הצומת דביר שורק בן ה-19. שורק נסע מישיבתו שבמגדל עוז לירושלים, כדי לקנות ספרים למוריו, כמתנה לסיום לימודיו. בשעות הערב עלה על אוטובוס חזרה לישיבה, כשבחפציו, בין היתר, ספרים של דוד גרוסמן, שבחר כשי.

בשעה 20:00 לערך ירד שורק מהאוטובוס בכביש 60 שחוצה את הגדה מצפון לדרום, ועולה בדרך הצרה המובילה למגדל עוז – שם ממוקמת הישיבה בה למד. רכב המחבלים הבחין בו והחל לעקוב אחריו, ובמרחק עשרות מטרים ספורים משער היישוב אחד המחבלים זינק על שורק, דקר אותו כמה פעמים בסכין והשליך את גופתו לשדה הסמוך.

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

סמוך לשעה חצות, לאחר שעות שבהן לא התקבלו סימני חיים משורק, הוגשה תלונה למשטרה על נעדר – וכוחות פתחו בחיפושים באזור. בשעה 3:00 התגלתה גופתו של דביר, ומאז מנהלים כוחות צה"ל ושב"כ מרדף אחר חוליית המחבלים שנמלטה ממקום האירוע.

מחקירת מערכת הביטחון עלה כי המחבלים לא תכננו לחטוף את שורק, ובשום שלב לא עלה לרכבם. המחבלים הבחינו בשורק בעלייה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז. כעת נבחן אם ארבו מראש לאזרח ישראלי שיעבור במקום, או שהפיגוע יצא לפועל באופן ספונטני.