ניסיון פיגוע דריסה וירי לעבר לוחמים בשומרון - אין נפגעים

צה"ל מסר כי מתנהל מצוד אחר שני חשודים שהאיצו את רכבם סמוך לחיילים, ששהו מאחורי מחסום בעמדה צבאית סמוך לכפר יעבד, וניסו לירות לכיוונם. הנשק של היורה אותר במקום

זמן צפייה: 00:15

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) על ניסיון פיגוע דריסה וירי לעבר לוחמים בצפון השומרון - ללא נפגעים. במהלך בדיקת כלי רכב סמוך לכפר יעבד, בכביש המוביל למבוא דותן, שני מחבלים האיצו לעבר לוחמי צה"ל ששהו במחסום. מרכב המחבלים נפל נשק בזמן שאחד מהם ניסה לירות לעבר הלוחמים. מתנהל מרדף אחר המחבלים.

התקרית הזו מצטרפת לשורת אירועים מתוחים שנרשמו בשטחים בימים האחרונים. מוקדם יותר השבוע, רכז ביטחון ירה למוות בחשוד פלסטיני חמוש בסכין שהתקרב לעמדת צה"ל בצומת גוש עציון. הרבש"צ פתח בנוהל מעצר חשוד, ומשלא עצר - ירה בו והרג אותו.

עוד בחדשות 13:

המוטציה הדרום אפריקנית כבר כאן: ארבעה מקרים אותרו בישראל

מטוס נעלם באינדונזיה – חשש לחיי עשרות: "הריסות אותרו בים"

חשבון הטוויטר של טראמפ הושעה: "סכנה להמשך הסתה לאלימות"

הנשק שנמצא בזירת ניסיון הפיגוע
הנשק שנמצא בזירת ניסיון הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן התייחס לניסיון הפיגוע ואמר כי "לאויבינו נאמר שהם ממש לא מפחידים אותנו ובוודאי לא יגרמו לנו להיחלש במשימת ההתיישבות. ההיפך הוא הנכון: אנחנו כאן לנצח, נבנה את גוש עציון, נרחיב ונפתח את המקום המדהים הזה, יחד עם כלל יהודה ושומרון. זוהי נחלת אבותינו ואנחנו מקווים שבמהרה גם תהיה חלק ריבוני ממדינת ישראל".

בתחילת השבוע, הושלכה אבן לעבר מכוניתה של רבקה טייטל בכביש 465 ליד הכניסה להתנחלות חלמיש הסמוכה לרמאללה. היא נפצעה קשה ואושפזה בבית החולים. צה"ל ושב"כ עצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע, והם הועברו לחקירת שב"כ.