חבילת סיוע לחיילים משוחררים: מענק השחרור יוגדל ב-1,500 שקלים

משרד האוצר גיבש תוכנית סיוע לחיילים שהשתחררו במהלך שנת 2020, הכוללת הגדלת מענק השחרור, הרחבת תקופת העבודה המועדפת ופתיחת מסלולי הכשרה מקצועית ייעודית בהתאם לביקוש במשק

זמן צפייה: 00:20

משרד האוצר הודיע היום (רביעי) כי גובשה חבילת סיוע לחיילים משוחררים שהשתחררו במהלך שנת 2020 בלבד. החבילה תכלול הגדלת מענק השחרור ב-1,500 שקלים נוספים, הרחבת תקופת העבודה המועדפת ומסלולי הכשרה מקצועית לחיילים. התכנית תוצג תחילה לשר הביטחון בני גנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו, ורק לאחר מכן היא תעלה לאישור הממשלה והכנסת.

כאמור, מענק השחרור של כלל החיילים יוגדל ב-1,500 שקלים, כאשר את המענק צפויים לקבל כ-75 אלף חיילים שהשתחררו במהלך שנת 2020. יחד עם התוספת על סך 500 שקלים שכבר ניתנה למענק, התוספת כולה תעמוד על סכום של 2,000 שקלים. עלות המענק למדינה: 120 מיליון שקלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: שוקלים לקצר את הבידוד – יש מספיק בדיקות בשביל זה

הפתרון שמציע האוצר לעצמאים: משיכת שליש מהפנסיה עם פטור ממס

"מה אתה רוצה מביבי?": גבר השחית ארון חשמל בבניין "הארץ"

חיילי צה''ל מיישמים את הנחיות משרד הבריאות בבסיסים
חיילי צה''ל מיישמים את הנחיות משרד הבריאות בבסיסים | צילום: דובר צה''ל

בנוסף, תורחב תקופת העבודה המועדפת, כך שחיילים שהשתחררו בשנים 2019 ו-2020 וכבר החלו את העבודה המועדפת - יוכלו לעבוד בעבודה זו לתקופה ארוכה יותר. זאת, במטרה למזער את הנזקים שגרמה מגפת הקורונה לעסקים, וכדי שזכותם של החיילים המשוחררים למענק העבודה המועדפת ייפגע מעט ככל הניתן.

יחד עם זאת, יוצעו לחיילים המשוחררים הכשרות מקצועיות ייעודיות על מנת לסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה. במסגרת הסיוע יוקמו מסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים על מנת לתת מענה רחב כלל הניתן לאוכלוסייה זו. המסלולים צפויים להגדיל את שיעורי התעסוקה בקרב החיילים המשוחררים, להביא לעלייה בשכר בענפים בהם קיים ביקוש ובכך להגדלת הפריון והתוצר לאורך זמן.

שר האוצר ישראל כ״ץ מסר: "בהתאם לבקשת רה״מ בנימין נתניהו הכנו תוכנית סיוע לחיילים המשוחררים, כדי לתת להם את סל הכלים הטוב ביותר ולאפשר להם לבנות את עתידם. נעשה הכל כדי לסייע להם להשתלב ולהצליח בחיים האזרחיים".