גם הלילה: צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום רצועת עזה

ברקע מאמץ המתווכים להגיע לרגיעה, ובתגובה להמשך הפרחת בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל, מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס תקפו מטרות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור

זמן צפייה: 02:06

מתיחות בדרום: מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו גם הלילה (שלישי) עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לעבר יישובי הדרום. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". במקביל, השליח הקטארי הכחיש את הדיווחים על דחיית ביקורו ברצועה, והדגיש כי הוא יגיע הערב.

אתמול פרצו ביישובי העוטף 36 שריפות כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מהרצועה. צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ובסיוע צה"ל פעלו במוקדי האש במטרה למנוע את התפשטותה. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות קבעו כי כל השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

4 חולי קורונה ראשונים מחוץ למרכזי הבידוד בעזה; הוכרז עוצר

משרד האוצר: לא להרחיב את העדיפות לתוצרת הארץ

העימות על דחיית אישור התקציב: נתניהו הפסיד – אבל רק בנקודות

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

לפני כן ביקר שר הביטחון בני גנץ בסוללת כיפת ברזל בדרום הארץ ובתום ביקורו אמר: "אנחנו לא מוכנים לקבל לא רקטה, לא בלון, ושום הפרה ביטחונית. ככל שזה יימשך – אנחנו נמשיך לפעול ונמשיך להגיב בעוצמה. ראשי חמאס צריכים לדעת: כשהבלונים מתפוצצים אצלנו, הפיצוצים אצלם יהיו הרבה יותר כואבים".

בד בבד, דובר חמאס ברצועת עזה ,פאוזי ברהום, איים הבוקר כי "המשך ההסלמה הישראלית על רצועת עזה, הטלת מצור עליה ומניעת כניסה של דלקים, סחורה וצרכי יומיום לתושביה הם פשע כנגד האנושות ותוקפנות מתמשכת על בני עמנו. הכיבוש הישראלי נושא בכל האחריות להשלכות הנובעות מכך".

יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל
יירוט רקטות על ידי כיפת ברזל | צילום: רויטרס

בתוך כך, עיתון פלסטיני דיווח אתמול מפי מקורב לחמאס כי ישראל וארגון הטרור קרובים לרגיעה. לדברי המקורב, "ישנם סימנים חיוביים כי התיווך בין ישראל לחמאס יישא פרי בקרוב. ביקורו הצפוי של השליח הקטארי מחר ברצועת עזה מכריע ויכול לגרום לשני הצדדים לרדת מהעץ".

במקביל, העיתון הפלסטיני "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי מקורות מודיעין בישראל כי הנהגת חמאס בעזה ירדה למחתרת, בעקבות האיומים מצד ישראל לחדש את הסיכולים הממוקדים. המקורות הוסיפו כי הממשלה בישראל, שעסוקה במשברים שונים, הפקידה את הטיפול ברצועה בידי צמרת הצבא בתיאום עם המל"ל, כאשר הצבא החליט להגדיל את תפקידה של קטאר כמתווכת. הקטארים עזרו להגיע לפשרה בנוגע לרגיעה עליה מסכימה הנהגת חמאס, ובראשם אסמאעיל הנייה ראש הלשכה המדינית.