דיווח: ישראל תקפה מיליציות פרו איראניות סמוך לדמשק

סוכנת הידיעות הסורית הרשמית מסרה כי נגרם נזק בתקיפה באזור וכי אירעה הפצצה נוספת סמוך לקוניטרה. המרכז הסורי לזכויות אדם: שמונה בני אדם נהרגו בתקיפה

זמן צפייה: 01:05

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווח הלילה (רביעי) כי חיל האוויר תקף מתקנים של הצבא הסורי דרומית לדמשק ובמחוז קוניטרה שסמוך לגבול עם ישראל. על פי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, נהרגו בתקיפה שמונה חיילי מליציות איראניות ששהו בבסיסים.

בשבוע שעבר דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי 10 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל סמוך לדמשק. על פי הדיווח, שלושה סורים נהרגו לצד שבעה חברי "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: 44% סבורים שאם יהיו בחירות – נתניהו אשם בכך

גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים"

ההרוגים בהתרסקות המטוס: רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה

תקיפה ישראלית בסוריה
תקיפה ישראלית בסוריה | צילום: חדשות 13

לפני כן אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מטרות איראניות בסוריה סמוך לשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק. זאת, בעקבות הנחת המטענים, שנחשפו יום קודם, סמוך לגדר הגבול בדרום רמת הגולן. בין יעדי התקיפה היו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של "כוח קודס" וצבא אסד.

דובר צה"ל, הדי זילברמן, התייחס לתקיפה בשיחה עם כתבים צבאיים ואמר כי "תקפנו שמונה מטרות, ביניהן מפקדה ראשית של האיראנים ומגורים של בכירי 'כוח קודס', שמארח משלחות איראניות. היה ירי לעבר המטוסים שלנו. 'כוח קודס' מתבסס בסוריה וזה פוגע ביציבות האזור. הכוח מנסה להניח מטענים בחודשים האחרונים בדרום רמת הגולן, אבל אנחנו מחזיקים את המרחב בצורה חזקה. באוגוסט ניטרלנו חוליה של ארבעה מחבלים ותקפנו בסוריה, אבל המסר לא נקלט".

"לא נאפשר התבססות של איראן. אנחנו פועלים נגד המארח וגם נגד האורח הלא רצוי. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את אחריותו בגבול", המשיך זילברמן. "זו תקיפה שהייתה בעוצמה רבה. צה"ל שומר על כוננות ומוכנות. ממשיך להיכנס אמל"ח איראני לסוריה ומילציות איראניות ממשיכות לפעול באזור".