עקב הנחת מטענים על גדר הגבול: צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה

מטוסי קרב הפציצו שמונה יעדים של "כוח קודס" וצבא אסד סמוך לדמשק, ביניהם סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים. סוכנות הידיעות הסורית: שלושה נהרגו בתקיפה וכמה נפצעו

זמן צפייה: 03:51

דובר צה"ל אישר הלילה (רביעי) כי מטוסי קרב תקפו מטרות איראניות בסוריה סמוך לשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק. זאת, בעקבות הנחת המטענים, שנחשפו אתמול, סמוך לגדר הגבול בדרום רמת הגולן. בין יעדי התקיפה היו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של "כוח קודס" וצבא אסד. סוכות הידיעות הסורית דיווחה כי שלושה אנשי צבא נהרגו בתקיפה ועוד כמה נפצעו. צה"ל פרס סוללות כיפות ברזל בצפון, אך אין הנחיות מיוחדות לציבור הישראלי.

דובר צה"ל, הדי זילברמן, התייחס לתקיפה בשיחה עם כתבים צבאיים ואמר כי "תקפנו שמונה מטרות, ביניהן מפקדה ראשית של האיראנים ומגורים של בכירי 'כוח קודס', שמארח משלחות איראניות. היה ירי לעבר המטוסים שלנו. 'כוח קודס' מתבסס בסוריה וזה פוגע ביציבות האזור. הכוח מנסה להניח מטענים בחודשים האחרונים בדרום רמת הגולן, אבל אנחנו מחזיקים את המרחב בצורה חזקה. באוגוסט ניטרלנו חוליה של ארבעה מחבלים ותקפנו בסוריה, אבל המסר לא נקלט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוצר לילי והגדלת קנסות: רה"מ הנחה את המל"ל לגבש הגבלות חדשות

הפנטגון הודיע: ארה"ב תפנה אלפי חיילים מעיראק ואפגניסטן

העימות החדש באוצר: הבכיר שכינה את כ"ץ "הורדוס" – משיב מלחמה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-201811714' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: נטרול המטענים בצפון' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605676796/WhatsApp_Image_2020-11-17_at_2-1_morvpe.jpg' kid='1_tu5kii41' duration='73'']

"לא נאפשר התבססות של איראן. אנחנו פועלים נגד המארח וגם נגד האורח הלא רצוי. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את אחריותו בגבול", המשיך זילברמן. "זו תקיפה שהייתה בעוצמה רבה. צה"ל שומר על כוננות ומוכנות. ממשיך להיכנס אמל"ח איראני לסוריה ומילציות איראניות ממשיכות לפעול באזור".

בתוך כך, צה"ל פרסם הבוקר תיעוד מזירת הנחת המטענים. בסרטון ניתן לראות את כוחות הביטחון מוציאים מהקרקע את המטענים ללא נפגעים.

כאמור, אתמול חשף כוח צה"ל זירת מטענים בשטח ישראל, סמוך לגבול עם סוריה. כוחות הנדסה קרבית שהגיעו למקום נטרלו את המטען. מדובר במקום שבו פעל בעבר בית חולים שדה עבור המורדים הסורים, ולפני שלושה חודשים סוכל בו ניסיון הנחת מטענים.