דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו עקב תקיפה ישראלית

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי מטוסים ישראליים תקפו עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה בתדמור, שבמרכז המדינה. ע"פ הדיווח, הצבא הסורי הצליח ליירט מספר טילים באמצעות ירי נ"ט

זמן צפייה: 00:27

התקשורת בסוריה דיווחה הערב (שני) כי מטוסים ישראליים תקפו באזור תדמור שבמרכז המדינה. מערכת ההגנה האווירית הופעלה, והצבא הסורי הצליח ליירט כמה טילים באמצעות ירי נ"ט. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית הוסיפו כי "לא כל הטילים יורטו". על פי הדיווח, התקיפה הישראלית הייתה נגד עמדות צבאיות מצפון לשדה התעופה בתדמור.

מקור צבאי מסר לרשת RT כי "מטוסים לא מזוהים תקפו עמדות של צבא סוריה בסוח'נה, אלעאמריה וא-תליילה במדבר תדמור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריאיון דרך המרפסת: ניצולי שואה מספרים על המאבק שלהם לחיים

תם המשבר הפוליטי: נתניהו וגנץ חתמו על הסכם להקמת ממשלת חירום

כישלון ההנחיות החדשות: כבישים עמוסים ומכירה בניגוד לתקנות

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום נפגשו שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בדמשק. זריף תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על סירובו להסיר, גם בתקופת משבר הקורונה, את הסנקציות שהטיל על איראן וסוריה.

אסד ניחם את זריף על מותם של יותר מ-5,000 בני אדם שמתו מקורונה במדינה. זריף האשים את הממשל האמריקני בכך שהוא מראה את "חוסר אנושיותו", בכך שהוא מסרב להסיר את הסנקציות מעל שתי המדינות. אסד אמר שניהול המשבר על ידי המערב מעיד על כישלון מוסרי.

שר החוץ האיראני זריף נפגש עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד בדמשק | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות דווח כי מטוסים ישראלים תקפו משמי לבנון את שדה התעופה בבסיס שאייראת, שהותקף כבר בעבר ונמצא סמוך לעיר חומס במערב המדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, מערכת ההגנה האווירית הופעלה והפילה חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרות.

סוכנות הידיעות של האופוזיציה הסורית, "סטפ ניוז", דיווחה: "מטוסים ישראלים תקפו מוצבים של כוחות המשטר הסורי בסמוך לחומס, כמו כן הותקפו שדה"ת א-שעיראת, שדה"ת T4 וכן מפעל דשן במחוז חמס".