זיהוי מדויק וירי צלפים: כך התבצע חיסול מדחת סאלח בסוריה

פרטים חדשים התגלו על חיסולו של הבכיר, שישב פעמיים בכלא הישראלי, פעל בשירות האיראנים ותכנן פיגועים על גדר הגבול. לפי פרסומים זרים: מדחת סלאח חוסל על ידי ירי צלפים

זמן צפייה: 04:13

לאחר שלפי דיווחים בסוריה, ישראל חיסלה במהלך סוף השבוע את מדחת סאלח בסוריה, פרטים חדשים מתגלים הערב (ראשון) על אופן חיסולו. סאלח לא חוסל מהאוויר כפי שקורה בדרך כלל, אלא בירי צלפים מהגדר - כך טוענים בסוריה.

לפי הפרסומים, צלפים של יחידה מיוחדת הגיעו קרוב ל"גבעת הצעקות" שעל גדר המערכת סמוך למג'דל שמס, כאשר היה זיהוי ודאי של סאלח, ניתנה פקודה, הוא נורה בפלג גופו העליון והצלפים הלכו משם. מדיניות החיסולים בישראל היא מניעת פיגועים עתידיים ולא כתגובה על פשעי העבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: "מישהו ראה אותי בעיניים?"

לאור יום: 17 אמריקנים נחטפו על ידי חברי כנופייה בהאיטי

אחרי הסגר הארוך בעולם: אוסטרליה מסירה את ההגבלות

סאלח ישב פעמיים בכלא הישראלי, בשנות ה-80 וה-90, לאחר שתכנן פיגועים עם צעירים דרוזים ממג'דל שמס. כששוחרר עבר לסוריה, שם הגיע עד לפרלמנט כמייצג הדרוזים ואף פגש את נשיא סוריה בשאר אל אסד. סאלח, בן 54, פעל בשליחות האיראנים בגבול ישראל.

כזכור, ישראל תקפה לאחרונה פעמיים, על פי פרסומים זרים, בשטח סוריה. התקיפות היו בבסיס T4 של חיל האוויר הסורי ובעיר תדמור, שם נטען כי מקור התקיפה הוא מאזור א-תנף, משולש הגבולות סוריה-ירדן-עיראק. מצבא סוריה נמסר כי חייל סורי אחד נהרג, ונפצעו עוד שלושה.