אחרי לילה של עימותים במאחזים: היערכות ליום נוסף של מאבק

עימותים פרצו בין המתנחלים לכוחות הביטחון אחרי שהוחלט שלא לאפשר להם לשהות בנקודות במהלך הלילה. סמוך לחצות החל הפינוי בידי כוחות גדולים של משטרה ומג"ב. נכון לאתמול, רוב המתנחלים פונו ומעטים נשארו לישון בכ-10 גבעות חדשות אחרי ליל הפינויים ברחבי יהודה ושומרון. הבוקר נערכים המתנחלים ליום נוסף של עימותים מול כוחות הביטחון

זמן צפייה: 02:41

שבעה מאחזים לא חוקיים שנבנו במסגרת פעילות של תנועת נחלה פונה הלילה (חמישי). עימותים פרצו בין המתנחלים לכוחות הביטחון אחרי שהוחלט שלא לאפשר להם לשהות בנקודות במהלך הלילה. סמוך לחצות החל הפינוי בידי כוחות גדולים של משטרה ומג"ב. שרת הפנים איילת שקד גינתה את הפינוי האלים לדבריה בחשבון הטוויטר שלה, וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיע אמש להביע תמיכה במהלך.

המאחז החדש בשומרון
המאחז החדש בשומרון | צילום: חדשות 13

רוב המתנחלים פונו בשעות הלילה ומעטים נשארו לישון אחרי ליל הפינויים - בכ-10 גבעות חדשות. הבוקר נערכים המתנחלים ליום נוסף של עימותים מול כוחות הביטחון, והם נחושים שלא לאפשר להם את מבצע הפינויים. בצבא הוחלט שלא לאפשר למתנחלים לשהות בלילה בנקודות שאליהם עלו וניתנה הוראת פינוי. בארגון חוננו עדכנו כי מאתמול היום נעצרו חמישה בני אדם, שנעצרו בנקודות שהקימה תנועת נחלה סמוך לקרית ארבע, לפסגות ובמערב בנימין.

תפילת שחרית במאחז החדש בשומרון
תפילת שחרית במאחז החדש בשומרון | צילום: חדשות 13

בצבא ובמשטרה מסרו כי כוחות הביטחון פעלו בכמה מוקדים ביהודה ושומרון מול האזרחים שנכנסו לשטחים צבאיים סגורים בניגוד לחוק. מפקד פיקוד מרכז חתם על צווי סגירת שטחים ביחס לנקודות, שבהן קיים חשש לפעילות לא חוקית והכוחות פעלו כדי למנוע הקמה של מאחזים לא חוקיים.

עימותים בפינוי המאחזים
עימותים בפינוי המאחזים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהודיעו בתנועת נחלה על יציאה למבצע הקמת מאחזים, כהגדרתם, שר הביטחון בני גנץ קרא השבוע לאזרחים להימנע מהפעילות בשל העובדה כי מדובר בפעולות שאינן חוקיות. במהלך היום הגיעו גם פעילי שלום עכשיו כדי למנוע את הקמת המאחזים.

פינוי מאחז מאולתר שהוקם ביהודה ושומרון
פינוי מאחז מאולתר שהוקם ביהודה ושומרון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90