הוארך שוב מעצר בכיר הג'יהאד האיסלאמי

בצל המצב הביטחוני המתוח בתחילת השבוע עד להסכם הפסקת האש, בית המשפט הצבאי במחנה עופר האריך בשישה ימים נוספים את מעצרו של בסאם א-סעדי - בניגוד לדרישת הג'יהאד

זמן צפייה: 03:41

בית המשפט הצבאי במחנה עופר האריך היום (חמישי) את מעצרו של בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, בשישה ימים נוספים. הג'יהאד האיסלאמי דרש כי א-סעדי ישוחרר כחלק מהסכם הפסקת האש בתיווך המצרי של מבצע "עלות השחר" שהתקבל השבוע, אלא שבישראל סירבו.

מעצרו של א-סעדי בשבוע שעבר במחנה הפליטים בג'נין גרר אחריו זעם רב בחברה הפלסטינית, והתראות ממוקדות על פיגוע בעוטף עזה, שהוביל את צה"ל לפתוח בסוף השבוע האחרון במבצע כנגד הג'יהאד האיסלאמי ברצועה.

מעצרו של בסאם א-סעדי
מעצרו של בסאם א-סעדי | צילום: דורון קדוש

א-סעדי, בן 61, החל את פעילותו בארגון בשנת 1984. הוא אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות על הג'יהאד. הוא נעצר שבע פעמים על תכנון פיגועים וטרור גם בימי האינתיפאדה השנייה לפני שני עשורים. הוא ישב שנים ארוכות בכלא הישראלי. שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בהיתקלויות עם צה"ל בשנת 2002.

א-סעדי נעצר על ידי מסתערבי מג"ב ולוחמי צה"ל בעקבות מודיעין שהגיע מהשב"כ. לאחרונה הוא פעל לשקם את פעילות הג'יהאד האיסלאמי ועמד מאחורי בניין כוח צבאי משמעותי של הארגון בשומרון בכלל ובג'נין בפרט.

יחד עימו נעצר יחד עם אשרף אל-ג'דע, איש ג'יהאד איסלאמי שהיה סייענו הקרוב של א-סעדי. השניים נתפסו עם אקדח, תחמושת, מטענים וכסף מזומן והועברו לחקירת שב"כ. א-סעדי ננשך בעת מעצרו בידי כלב של מג"ב לאחר שהתנגד למעצר. הוא נפצע קלות, טופל בשטח והועבר לחקירה.

בסאם א-סעדי בחקירה
בסאם א-סעדי בחקירה

בנוסף לא-סעדי, דרש הגא"פ את שחרורו של העצור המנהלי חליל עוואווד, אשר שובת רעב למעלה מ-150 יום. על כך אמר ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, אמר לאודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל כי שחרורו של האסיר הפלסטיני השובת רעב אפשרי: "לא נכון להתגמש לתכתיבים של ארגון טרור. זה יהיה גרוע מאוד להרתעה של ישראל, גם אם חושבים שהתגמשות במקום אחד תסייע להרוויח נקודות במקום אחר. ישראל לא מרעיבה אותו למוות".

בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו
בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו