מונעים את הפיגוע הבא: יותר מ-100 פעילי חמאס נעצרו במבצע גדול

פיגוע ירי נגד תושבת תקוע נמנע ברגע האחרון בזכות מעצור בנשק. כוחות הביטחון הבינו שעל מנת לעצור את גל הפיגועים הנוכחי יש צורך בצעדים משמעותיים - וכך החל מבצע מעצרים, מהגדולים שהיו בשנים האחרונות

זמן צפייה: 03:49

זו פרשה שהתחילה בפיגוע של חמאס שנחשף הערב (שני) לראשונה - מחבל חמוש ב-M16 מגיע לתחנת אוטובוס בכניסה לאפרת שבגוש עציון, ומנסה לרצוח אישה תושבת ההתנחלות תקוע. למרבה המזל הוא נכשל בגלל מעצור בנשק, והוא נמלט.

האירוע הביא את צה"ל ושב"כ להבין שחוליות חמאס צבאיות חמושות באזור חברון מתכננות שורת פיגועים בשטחים - ובתוך תחומי ישראל. החקירה הובילה לפעיל בכיר בחמאס, במקור מהכפר צוריף, שלפני עשור גורש בעסקת שליט לטורקיה, משם הוא הכווין את חוליות חמאס באזור חברון, וצייד אותם בכלי נשק לפיגועים.

וכך בשבועיים האחרונים, לילה אחר לילה, יצאו מסתערבים מיחידת דובדבן, לוחמי נח"ל ומג"ב ואנשי היחידה ללוחמה בטרור, לאחד המבצעים הגדולים של השנים האחרונות נגד חמאס בשטחים. בשבועות האחרונים נעצרו כך יותר ממאה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס באזור חברון, שנחשב תמיד לאלים יותר ודתי יותר.

בעוד שחמאס עזה שומר על הרצועה יחסית שקטה, חצי שנה לאחר מבצע שומר החומות, חמאס טורקיה מעודד את חמאס בשטחים להוציא כמה שיותר פיגועים ממוסדים, במקביל לעידוד של כל פיגוע דריסה או דקירה של המחבלים הבודדים ללא השיוך הארגוני.

החשש בשב"כ ובצה"ל היה שההוראות מטורקיה לחוליות הרדומות בשטחים היו אמורות להניע גל פיגועים. לכך צריך לחבר את מעצר החוליה בת יותר מ-20 החברים של חמאס, שנעצרה לפני כמה שבועות עם מטעני חבלה מוכנים לפיגועים בעורף מדינת ישראל.