ההסלמה הביטחונית: צה"ל יגייס 6 גדודי מילואים לאבטחת קו התפר

ברקע ההסלמה הביטחונית ב-4 גזרות שונות, והרצון של ארגון הטרור חמאס להבהיר את השטח, צה"ל יגייס למעלה מ-2,000 חיילי מילואים שיאבטחו את העבודות לתיקון הגדר בקו התפר. בתוך כך, מחר ייסגר מעבר ארז לסחורות ולפועלים פלסטינים

זמן צפייה: 01:24

ברקע ההסלמה הביטחונית: צה"ל יודע מחר על גיוס מורחב של שישה גדודי מילואים לצורך אבטחת קו התפר כדיח למנוע פיגועים, כלומר יותר מ-2,000 לוחמים שימשיכו לאבטח את הגזרה עד לתיקון הגדר.

בתוך כך, לפי דיווחים בעזה ארגון הטרור חמאס ביצע מעצרים כנגד משגרי הרקטות שירו לעבר ישראל בימים האחרונים, לכן בישראל נוטים לקבל את הטענה של חמאס כי הם לא מעוניינים בהסלמה, לכן הוחלט להפעיל על הרצועה סנקציה אזרחית, לפיה תיאסר כניסה של פועלים וסחורות - מהלך שיפגע ביכולת  להתכונן לעיד אל-פיטר.

דגל חמאס מונף בכיפת הסלע
דגל חמאס מונף בכיפת הסלע | צילום: התקשורת הפלסטינית

לצד זאת, חמאס מעוניין להבעיר את השטח, בעיקר את אזור ירושלים, ומצד שני לשמור את עזה שקטה מתחת לרף ההסלמה, תוך שהוא משתמש בערביי ישראל ומעורר אותם שיבצעו פיגוע בישראל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-02-2204232000' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_219tybsi' duration='252']

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. בשיחה אמר בנט: "אסור שהקהיליה הבינלאומית תשרת את האג'נדה של ארגוני הטרור. ישראל היא הכוח המייצב - אם לא היינו משליטים סדר, עשרות אלפי מוסלמים לא היו יכולים להתפלל. מדובר באנשים שהכינו מראש אבנים ובקבוקי תבערה, לשימוש מתוך המסגד". ראש הממשלה הביע את אכזבתו מהעדר הגינוי של האו"ם לירי הרקטות לעבר ישראל.

כזכור, במהלך הלילה שוגרה רקטה נוספת מרצועת עזה שנפלה בשטח פתוח בעוטף. מדובר ברקטה החמישית בשבוע החולף ששוגרה לעבר ישראל, כולל כמה שיגורים שנכשלו. בעקבות הירי, החליט שר הביטחון בני גנץ לסגור החל ממחר את מעבר ארז ליציאת פועלים וסוחרים מהרצועה.

שלשום שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל ונפלו בתוך הרצועה. לפי הדיווחים, שני פלסטינים נפצעו כתוצאה מנפילת הרקטות, ונטען כי לפחות רקטה אחת נפלה באיזור מאוכלס באיזור בית חאנון שבצפון הרצועה.

הפגנה עם דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
הפגנה עם דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית | צילום: רויטרס

כמו כן, ביום רביעי נפלה רקטה בעיר שדרות ופגעה סמוך לבית, כאשר השיגור לא זוהה על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף כתוצאה מהירי, אך נגרם נזק בבית בעיר. בעקבות השיגור צה"ל תקף מתחם תת קרקעי ברצועה.

גם ביום שני בשבוע החולף נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול בין היישובים כיסופים לעין השלושה, כאשר על פי דובר צה"ל זוהה שיגור של רקטה אחת מכיוון רצועת עזה שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.