תיעד בסתר 11 שנים: הקצין שחשוד שצילם חיילות הודח מתפקידו

אחרי שתיעד במשך חמש שנים חיילות שהיו תחת פיקודו ברגעים אינטימיים וללא ידיעתן, סא"ל שרוני יודח מתפקידו במפקד ביה"ס לנהיגה בבה"ד 6, כשבמקביל מתקיים נגדו הליך פלילי. על פי התביעה הצבאית - סא"ל שרוני תיעד חיילות מ-2010

זמן צפייה: 03:18

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, חתם היום (שני) על כתב ההדחה בעניינו של סגן אלוף דן שרוני. בהתאם לכך, יודח שרוני מתפקידו כמפקד בית הספר לנהיגה בבה״ד 6. במקביל להדחתו של הקצין מתקיים כנגדו הליך פלילי.

ברקע הדיון בהארכת מעצרו של סא"ל שרוני, בימים האחרונים נגבו עדויות משורה ארוכה של נפגעות עבירה, ונכון להיום נגבו עדויות מ-36 נפגעות עבירה שזוהו. על פי התביעה, החיילות תועדו במצבים אינטימיים כבר מ-2010.

סנגורו של שרוני במהלך הדיון בהארכת המעצר אמר כי "הוא ומשפחתו עוברים ימים לא פשוטים ומורכבים בעבורו ובעבור אשתו וילדיו, הוא פגש נציגי בריאות הנפש במהלך מעצרו".

כזכור, סגן אלוף דן שרוני נעצר לפני כשלושה שבועות בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות של חיילות שהיו תחת פיקודו במשך חמש שנים, ללא ידיעתן. היום יתקיים דיון בבקשת התביעה הצבאית להארכת מעצרו של הקצין לצורכי חקירה בבית הדין המיוחד בקריה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לנקוט במדיניות של אפס סבלנות כלפי מי שינהג כך".

ביום חמישי שעבר אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי "נפעל להדחתו המיידית". עוד כתב כוכבי באיגרת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים כי "זו התנהגות פסולה וחמורה שאנו מגנים ומוקיעים - חובתנו ליצור סביבה שמכבדת את כל המשרתים והמשרתות בצה"ל. העיקרון שקבענו הוא 'אפס סובלנות' ועל פיו נפעל נוכח כל חריגה".