5 הרוגים בעימותים עם צה"ל באיו"ש; חמאס: "קוראים לפלסטינים להילחם"

גם הלילה והבוקר פעלו כוחות הביטחון בשטחים והפלסטינים מדווחים על לפחות חמישה הרוגים, בהם אחיו של איהם כממג'י, אחד האסירים שברחו מכלא גלבוע. בתקרית אחרת, רכב ישראלי שנכנס לכפר חוסאן הותקף על ידי המון פלסטיני, בעוד שהנהג היהודי הצליח להימלט. במקביל, ג'יפ צה"לי התנגש בכיכר בכפר סילוואד הסמוך לרמאללה והותקף באבנים

זמן צפייה: 04:23

לילה מתוח ביו"ש: התקשורת הפלסטינית דיווחה היום (חמישי) כי לפחות חמישה פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל בכפר סילוואד שסמוך לרמאללה. בין ההרוגים נמצא גם אחיו של איהם כממג'י שהיה אחד מששת האסירים שברחו מכלא גלבוע. במקביל, צה"ל החל במבצע מעצרים באזור יהודה ושומרון.

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ביצעו מעצרי מבוקשים והחרמת אמצעי לחימה בכפרים בלאטה, חברון ובית אומר. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר במהלכן הושלכו לעבר הכוחות מטענים מאולתרים ואף בוצע ירי לעברם. סך הכל נעצרו 18 חשודים, שהועברו להמשך חקירות על ידי שב"כ.

חיילי צה''ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון
חיילי צה''ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון | צילום: דובר צה''ל

בבתוך כך, מהלך הלילה רכב ישראלי שנכנס לכפר חוסאן הותקף על ידי המון פלסטיני. לפי התיעוד, המונים התקרבו לרכב ותקפו אותו באבנים וחפצים, בעוד שנהג הרכב הצליח להימלט. בנוסף, ג'יפ צה"לי התנגש בכיכר בכפר סילוואד, ולפי התיעוד המוני פלסטינים זועמים תקפו את הרכב הצבאי באבנים.

במקביל, כוחות הביטחון עצרו אמש שישה פלסטינים החשודים בטרור. בין החשודים היה גם אחד מחברי החוליה שהשתתפו בפיגוע הירי שבו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ביוני 2015. עוד אמר, נהג שיכור התנגש ברכב של לוחמי ימ"מ שחזרו מפעילות מבצעית. שלושה מהם נפצעו באורח קל, הנהג השיכור נעצר במקום.

תאונה התנגשות נהג שיכור ימ''מ
זירת ההתנגשות אמש שהובילה לפציעתם הקלה של שלושה לוחמי ימ''מ

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, קרא להסלים את המצב בשטחים: "אנחנו קוראים לגיוס כללי של פלסטינים בכדי שיבלמו את הפלישות המתמשכות של כוחות צה"ל לערים ולכפרים השונים. כמו כן, אנחנו קוראים לפלסטינים ברמאללה שיתמכו בתושבי סילוואד ואנחנו קוראים לכלל הפלסטינים שיילחמו ביחד בכדי לבלום את התוקפנות והמצור בכל האמצעים האפשריים".

בעקבות הקריאות להקריב קורבן פסח בהר הבית, המשטרה עצרה ארבעה חשודים יהודים בשנות ה-20 לחייהם מירושלים ומאזור יו"ש, בחשד שתכננו לבצע את המעשה. בביתו של אחד החשודים נתפס גדי.