דיווח בארה"ב: "בישראל מודים שהפצצת המשרדים של AP הייתה טעות"

בניו-יורק טיימס הובאו ציטוטים מפיהם של בכירים ישראלים, אשר הביעו חרטה על השמדת בניין התקשורת בעזה שלטענתם שימש גם כמטה טרור. לדבריהם, חרף התועלת הצבאית, הנזק התדמיתי שנגרם - חמור

הפצצת בניין התקשורת בעזה במבצע שומר החומות
הפצצת בניין התקשורת בעזה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

מבצע "שומר החומות": בעיתון ה"ניו יורק טיימס" צוטטו הערב (ראשון) קצינים בכירים בצה"ל, אשר הודו כי זו הייתה "טעות לתקוף את בניין אל-ג'לאא בעזה", שממנו פעלה בין היתר גם סוכנות הידיעות "AP" ורשת "אל-ג'זירה" וגם, כך לפי הקצינים, שימש כמטה של חמאס".

לדברי המצוטטים, הנזק התדמיתי שנגרם לישראל בזירה הבין-לאומית גבר על התועלת מהשמדת הציוד של חמאס שהיה במבנה. עוד לפני התקיפה, היו בכירים בצה"ל שהמליצו שלא לתקוף את הבניין, שכן ישראל צריכה שהתקשורת תהיה פתוחה לשמוע את הטיעונים שלה - והפעולה הזו תהפוך את העניין לקשה במיוחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הליכוד נגד בנט וסער: הגיע הזמן שיודיעו שיצטרפו לממשלת ימין

בנט: עדיין יש אפשרויות להקים ממשלה – זה לא הזמן לדבוק בחרמות

אחרי כשלושה שבועות: הר הבית נפתח למבקרים יהודים

אל מול הטיעונים של הקצינים שהתחרטו הובאה עדותו של קצין אחר שדווקא לא התנצל על התקיפה, והסביר כי אם צה"ל לא היה מוריד את הבניין, "חמאס עלול היה לחשוב שהוא יכול להמשיך להתמגן מאחורי גופים אזרחיים".

עוד אמרו הבכירים ל"לניו יורק טיימס" כי בבניין היה ציוד שנועד לשבש את מערכות התקשורת הישראליות ואת הניווט הלווייני, וכי המודיעין האמריקני נתן לצה"ל אישור להפציץ את המבנה. בחמאס הכחישו כי פעלו מהמקום.