תוך שעתיים: צה"ל פגע ב-8 חוליות נ"ט שתכננו ירי לעבר ישראל

מאז הבוקר חיל האוויר סיכל שמונה חוליות נ"ט בשטח רצועת עזה • דיווח ברצועה: ביתו של בכיר בחמאס בבית חאנון הופצץ, הוא לא היה בדירה • אזעקות בנתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב

זמן צפייה: 00:12

מבצע שומר החומות: חיל האוויר תקף היום (חמישי) שמונה חוליות משגרי נ"ט של חמאס בצפון רצועת עזה, בתוך שעתיים, בזמן שהתכוונו לבצע ירי לעבר שטח ישראל. זמן קצר לאחר מכן, צה"ל תקף גם מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט הארגון. זאת, יממה לאחר פיגוע הנ"ט שבו נהרג סמ"ר עומר טביב מחטיבת נח"ל. בד בבד, על פי דיווחים ברצועה, צה"ל הפציץ בית של בכיר חמאס בבית חאנון, אך הוא לא היה בדירה. במקביל, בתום הערכת מצב ביטחונית, שר  הביטחון בני גנץ אישר גיוס של 9,000 חיילי מילואים שיוצבו בפיקוד הדרום, בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

זאת ועוד, כוח צה"ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כאשר כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-215131542' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_auka2nu5' duration='10']

במסגרת גל התקיפות של צה"ל ברצועה, הותקפו ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בארגון הטרור חמאס. בין היתר, הותקפה דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

בהמשך לכך, מטוסי קרב של צה"ל תקפו היום מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס, בעוד שבעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"מים של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-215131725' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_8cbakmh3' duration='16']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל אירועי האלימות: צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים

נמשך הירי למרכז: שני פצועים בינוני ו-6 קל מרקטה בפתח תקווה

עקב מות בן ה-5: תיבחן אפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף

גורם ביטחוני אמר הערב כי צה"ל פגע פגיעה משמעותית בתשתיות ברחבי רצועת עזה, בהם חשמל, תקשורת ומים. כמו כן, הוסיף הגורם כי האוכלוסייה בעזה חוששת לצאת החוצה בגלל התקיפות של צה"ל ובגלל ירי כושל של חמאס שנופל בתוך הרצועה וגורם לנזק. "עזה משלמת את מחיר ירושלים. יש פגיעה קשה בתשתיות הפנימיות, חמאס חוששים לצאת. נכון לעכשיו הם מפרסמים שיש 87 הרוגים, אך אני מאמין שיש יותר. יש הרבה פעילים שנפגעו, אך הם לא מדווחים עליהם". עוד הוסיף הגורם: "הם אומרים שהמבצע הזה יותר עוצמתי מצוק איתן מבחינת התגובות שלנו. משרד הבריאות הפלשתיני דיווח אתמול כי חצי מעזה נמצאים בחרדה, בפחד".

בתוך כך, נמשך כל העת הירי לעבר יישובי עוטף עזה. בין היתר נשמעו אזעקות באזור אשקלון, בנתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב. משרד הבריאות עדכן כי מתחילת המבצע - 83 בני אדם נהרגו ברצועה מתקיפות צה"ל, מתוכן 17 ילדים ושבע נשים. בנוסף, ישנם 487 פצועים.

החל משעות הבוקר ועד עכשיו, נורו לעבר הארץ כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, מתוכם כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות.

שומר החומות, עזה, תקיפה, צה''ל, חיל האוויר
הנזק בעזה לאחר תקיפות צה''ל | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "בעוד שלאויבנו יש מטרה לפגוע באזרחים, לנו יש בנק מטרות עמוק ואיכותי של יעדי טרור. בחמאס הופתעו מהעוצמה ביעדים שהגענו אליהם. נמשיך לתקוף עד שהאש תופסק ונבטיח שקט ארוך טווח. אין לנו מגבלת זמן ויש לנו המון יעדים". בהמשך לכך, צה"ל העביר את כל ההכשרות לעוצר יציאות.

מוקדם יותר היום, דובר הזרוע הצבאית של החמאס אבו עוביידה איים בהסלמה נוספת, ואמר: "יש בכיסנו עוד הפתעות שישמחו את בני עמנו. להפציץ את דימונה ותל אביב יותר קל לנו מלשתות מים. הנחתנו טילים על ישראל יותר מכל מה שמדינות ערב עשו מאז הנכבה".

שומר החומות, עזה, תקיפה, צה''ל, חיל האוויר
תקיפת צה''ל בעזה | צילום: רויטרס

הלילה שוגרו מטחי רקטות נוספים לעבר המרכז והשרון, זאת לצד המשך הירי לעבר יישובי הדרום. בפתח תקווה נפצעו שמונה בני אדם מפגיעת רקטה סמוך לבניין, הם פונו לבית החולים כששניים מהם במצב בינוני לאחר שספגו רסיסים, והיתר במצב קל. בראשון לציון מבנה נפגע מרסיס של טיל, אך לא היו נפגעים באירוע.

אזעקות נשמעו הלילה בעמק יזרעאל, אך פיקוד העורף הבהיר כי מדובר בהתרעת שווא. בשעות הבוקר, חודש הירי לעבר עוטף עזה. לפי צה"ל, כ-130 רקטות נורו לעבר שטח ישראל מאמש ב-20:00, 24 מהן נפלו בשטח הרצועה.