טיולית ריקה נפגעה מטיל נ"ט; מטח כבד לבאר שבע ועוטף עזה

חייל שהיה סמוך לטיולית נפצע קל מרסיסים • גרמניה: לישראל הזכות להגן על עצמה - תומכים ברגיעה בדרכים דיפלומטיות • צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 03:08

מבצע "שומר החומות": חייל נפצע היום (חמישי) קל מרסיסים לאחר שמחבלים מארגון הטרור חמאס שיגרו טיל נ"ט לעבר טיולית ריקה באחד היישובים בעוטף עזה. החייל, ששהה סמוך לטיולית, פונה לבית החולים ברזילי לצורך קבלת טיפול.

מאיר ועקנין, נהג הטיולית שנפגעה, סיפר לתחקירן חדשות 13, סהר אברהמי: "הורדתי בערך 30 חיילים ליד השער של הבסיס. לאחר מכן סגרתי את הדלתות והתקדמתי כמה מטרים כדי לעשות סיבוב פרסה, ואז חטפתי את הטיל בחלק האחורי של הטיולית שהתרוממה באוויר". עוד אמר ועקנין: "אני הייתי בתוך הטיולית, חלק מהחיילים נכנסו לבתים, הטיולית הגנה עליהם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שעות של שקט: הירי התחדש; צה"ל תקף שוב את המטרו של חמאס

בנט: "פסימי בנוגע לאפשרות להקים ממשלה עם נתניהו וסער או גנץ"

עובדי חברת החשמל: "לא נתקן את הקווים לעזה עד להשבת הבנים"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2005212015' autoplay='0' credit='' desc='אש בלי הפסקה: מטחים כבדים ליישובי העוטף והדרום' poster='' kid='1_054v9cql' duration='181']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105201703' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: הירי לעבר הטיולית' poster='' kid='1_pyelocna' duration='77']

יירוטים בעוטף עזה, שומר החומות
יירוטים בעוטף עזה

בד בבד, נמשכים המטחים הכבדים לעבר באר שבע ויישובי עוטף עזה, בעקבותם הונחו תושבי נתיב העשרה לשהות במרחב מוגן עד להודעה חדשה. רקטה אחת פגעה בבית באשקלון - אדם אחד נפצע קל מרסיס, ואחר נפגע חרדה ונזקק לטיפול. מאז חצות, פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן.

במקביל, ישנם דיווחים על מגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס, בתיווך מדינות זרות. דובר ארגוני הטרור ברצועה מסר כי "לא תהיה הפסקת אש אלא אם תוכרז רשמית על ידי חדר המבצעים המשותף של הפלגים".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה היום למבצע "שומר החומות" ואמרה כי לישראל הזכות להגן על עצמה, אך היא תומכת ברגיעה שתבוא בדרכים דיפלומטיות. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, מבקר בארץ ואמר מוקדם יותר דברים ברוח דומה. "הגעתי לישראל להפגין סולידריות ולתמוך בישראל בעקבות ירי הטילים מעזה. לישראל הזכות להגן על עצמה. אנו עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי בעזה, ומודעים למאמצים הישראליים להכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. אין משא ומתן על ביטחון ישראל ועל התושבים היהודים כאן", אמר האס.

שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה בבניין בנפגע מרקטה בפתח תקווה
שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה בבניין בנפגע מרקטה בפתח תקווה | צילום: משרד החוץ

בתוך כך, נמשך גל התקיפות של צה"ל ברצועה, כאשר מטוסי קרב תקפו עשרות יעדי טרור תת קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב של צה"ל לתקיפת ה"מטרו" של חמאס ברחבי הרצועה, תוך פגיעה במערך התת קרקעי של ארגוני הטרור. זאת ועוד, חיל האוויר תקף מנהרת לחימה של חמאס בבית חאנון, ושתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג'באליה, ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב.

בנוסף, צה"ל תקף לאורך הלילה יעדים נוספים ברחבי רצועת עזה, בהם תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מפקד פלוגה בגדוד צפון חאן יונס, אתרים לייצור אמל"ח ומספר עמדות שיגור על ותת-קרקעיות.

עזה, שומר החומות, חיל האוויר, צה''ל
ההרס בעזה לאחר הפצצות צה''ל | צילום: רויטרס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו משגר רקטי רב קני של חמאס בחאן יונס ומשגר רקטי שמוקם על גג מבנה בעיר שאטי שברצועת עזה. כמו כן, הותקף חמ"ל מבצעי של חמאס, ממנו הארגון ניהל בין היתר את הלחימה בסבב הנוכחי.