חמאס טוען: עצרנו חשוד שהופעל ע"י המוסד וסייע בחיסול מהנדס ב-2018

דובר משרד הפנים בעזה חשף כי החשוד נעצר במעורבות בהתנקשות פאדי אלבטש במלזיה. לדבריו, מהחקירות שנעשו לחשוד עלה כי ההמשימה הוטלה עליו על ידי המוסד הישראלי

מהנדס חמאס פאדי אלבטש על רקע הזירה שבה חוסל במלזיה (חדשות עשר)
מהנדס חמאס פאדי אלבטש על רקע הזירה שבה חוסל במלזיה | צילום: חדשות 13

דובר משרד הפנים בעזה, איאד אלבזם, אמר היום (ראשון) כי הם עצרו את אחד האנשים המעורבים בהתנקשות במהנדס הפלסטיני פאדי אלבטש במלזיה ב-2018. הוא הוסיף כי מחקירות של אחד העצורים, על ידי המשרד לביטחון הפנים עולה כי המוסד הישראלי הטיל עליו להשתתף בהתנקשות.

אבו פאדי אלבטש, אביו של המדען הפלסטיני שחוסל במלזיה ב-2018, פאדי אלבטש, הודה להתנגדות הפלסטינית ולמנגנון ביטחון הפנים על מעצרו של אחד המעורבים בהתנקשות. הוא אמר לסוכנות הפלסטינית שיהאב המזוהה עם חמאס כי "הרוצח של בני הגיע לרצועת עזה למרות ניסיונו של המוסד הישראלי לקיים הונאה לגבי זהות הרוצחים, בכך שהוא העניק להם דרכונים של סרביה ומונטנגרו".

אביו של המהנדס הפלסטיני, פאדי אלבטש, שחוסל במלזיה (רויטרס)
אביו של המהנדס הפלסטיני, פאדי אלבטש, שחוסל במלזיה | צילום: רויטרס

אלבטש הוסיף: "אני אדרוש לבצע את העונש כנגד הרוצח בעצמי, ואני אעשה לו מה שהוא עשה לבני". בנוסף, פנה אל המוסד הישראלי ואמר: " אתם נכשלים פעם אחר פעם. היום אנחנו מתנקמים בשליחים שלכם אבל ההתנקמות בכם קרובה".

Haxsch
הקלסתרונים של המתנקשים שפרסמה משטרת מלזיה לאחר ההתנקשות

כזכור, מהנדס הכטב"מים של חמאס, אלבטש, חוסל בקואלה למפור בירת מלזיה באפריל 2018. אלבטש בן ה-35 היה מהנדס חשמל במקצועו ונחשב למומחה בבניית רקטות. הוא ככל הנראה נורה על ידי שני אלמונים, שנמלטו על אפונוע מהמקום, כשהיה בדרך לתפילה.