דיווחים בסוריה: תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור חומס

על פי הדיווח מערכות הגנה האווירית הסוריות הופעלו בשמי חומס וטרטוס, וטילי הגנה אווירית סורים נורו לעבר טילים עוינים שהגיעו משמי לבנון. בצה"ל לא מתייחסים לדיווח

זמן צפייה: 03:57

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה הערב (שני) כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור פרברי חומס ובטרטוס. לפי הדיווח מערכות הגנה האווירית הסוריות הופעלו, וטילי הגנה אווירית סורים נורו לעבר טילים עוינים שהגיעו משמי לבנון. בצה"ל לא מתייחסים לדיווח.

קולות הפיצוצים נשמעו גם באזור הבוקאע הלבנוני. המרכז הסורי לזכויות אדם, שמושבו בבריטניה, דיווח על הדי פיצוצים שנשמעו בשמי העיר חומס וסביבותיה כתוצאה מתקיפות המיוחסות לישראל. סוכנות הידיעות הלבנונית המזוהה עם ציר ההתנגדות פרסמה תיעוד מפעילות ההגנה האווירית הסורית בשמי חומס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

וושינגטון פוסט: צה"ל מפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים על פלסטינים

לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

"גיהנום עלי אדמות": 23 מיליון איש בסכנת רעב קיצוני באפגניסטן

מקור צבאי סורי מסר כי חיל האוויר הישראלי ביצע תקיפה אווירית מאזור צפון ביירות, ותקף מספר נקודות במרכז המדינה ובאזור החוף. לפי המקור מערכות ההגנה האווירית הפילו את רוב הטילים, שני חיילים נפצעו ובנוסף נגרם נזק למבנים.

בערוץ הסעודי "אל-חדת'" נטען כי הותקפה סוללת הגנה אווירית איראנית שאוחסנה במחסן בטרטוס והייתה אמורה להישלח לחזבאללה. כמו כן, נטען כי הותקפו מחסנים של חיזבאללה בחומס, וכי מטוסי הקרב הישראלים שיגרו את הטילים מכיוון הים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-middle-east-2111081932' autoplay='0' credit='' desc='תקיפה בסוריה' poster='' kid='1_b616rjag' duration='5']

מדובר בתקיפה השביעית המיוחסת לצה"ל בסוריה בשבועיים וחצי האחרונים. ביום רביעי האחרון דווח על מספר טילים ששוגרו מאזור צפון ישראל אל עבר אחת העמדות באזור זאכיה, בפריפריה של דמשק, אך לא דווח על נפגעים. לפני כשבוע וחצי דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית לאור יום בשני יעדים, שככל הנראה כוונו נגד העברת נשק איראנית. לפי הדיווחים, שני חיילים סורים נפצעו ונגרם נזק לציוד.