4 תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד לסיוע לחמאס: "העבירו כסף שנועד ליתומים"

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו ארבעה חשודים בהשתייכות ומימון ארגון הטרור. לפי החשד, המעורבים העבירו כספים למשפחות מחבלים בעזרת עמותה שהוקמה לתמיכה בילדים. אחד מהם אף הונחה להצית עימותים ביו"ש

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

כוחות הביטחון עצרו ארבעה תושבי מזרח ירושלים החשודים בהשתייכות ומימון ארגון טרור, כך הותר היום (שישי) לפרסום. יתר על כן, כתב אישום נגד החשודים הוגש היום לבית המשפט. שלושה מהם נעצרו בחודש שעבר עם נחיתתם בארץ. החשודים, חאלד סבאח ושני בניו מוניב ומוסעב סבאח, הועברו לחקירה בה עלה כי במסגרת פעילותם בעמותת "לג'נת זקאה אלקודס" העיברו כספים למשפחות מחבלים תוך כיסוי שמדובר בעמותה התומכת ביתומים.

בנוסף, במסגרת החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, נעצר חשוד בן 43 נוסף ובבעלותו נמצאו מזומן בסך חצי מיליון שקלים. עוד עלה בחקירה, כי חלק מהחשודים ביצעו אימוני ירי מחוץ לגבולות המדינה והן רק לאחרונה מונה חאלד סבאח, בעת ביקורו בטורקיה שם נפגש עם חאלד עטון ומוסא עכארי, בכירי ארגון הטרור חמאס ששוחררו בעסקת שליט, לתפקיד ראש הארגון בירושלים.

כמו כן, במסגרת פגישתו עמם הוכוון על ידם לקידום פעילות שתעסוק בגיוס פעילים חדשים לשורות הארגון, גיוס כספים ופעולות נוספות, בין היתר דנו על פעילות עתידית מתוכננת לקראת הרמאדן, בכלל זה עימותים נרחבים עם כוחות הביטחון השונים.

מעצרם של ארבעת החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת תוך שחקירת הפרשה התנהלה תחת צו איסור פרסום שניתן. לאחר שהשבוע הוגשה הצהרת תובע, היום כאמור תגיש הפרקליטות את כתב האישום נגד הארבעה בבית המשפט.