הירי בבסיס מג"ב שהביא למותו של נעים מאדי: מפקד היחידה הודח

מפקד משמר הגבול אימץ את המלצת הקצין שמונה לבדוק את האירוע שבו אפיק טויבי ירה למוות בחברו בעכו, והורה על הפסקת שירותו של קצין בדרגת רב פקד. מפקד צוות הודח מתפקידו וספג הערה פיקודית

נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון
נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון | צילום: באדיבות המשפחה

לאחר הגשת כתב האישום החמור נגד לוחם מג"ב אפיק טויבי בגין המתה בקלות דעת של חברו נעים מאדי בן ה-21 בעכו, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן החליט היום (רביעי) להדיח באופן מיידי את מפקד היחידה בדרגת רב פקד ואף המליץ על הפסקת שירותו בחיל, זאת לאחר שקיבל את המלצותיו של הקצין שמונה לבדוק את האירוע ואת הכשירות הערכית של החיילים בחיל.

כמו כן, הוחלט להדיח מפקד צוות נוסף שאינו קצין או בשירות קבע וניתנה לו הערה פיקודית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "אחרי שאקבל את המנדט – אהיה מוכן לוויתורים כואבים"

משפט רה"מ: ההגנה קיבלה 7 שיחות חדשות בין ישועה לזוג אלוביץ'

פרופ' לוי: מכינים עצמנו כדי לא להיות אחרונים בשרשרת החיסונים

אפיק טויבי, לוחם מג''ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של חברו
אפיק טויבי, לוחם מג''ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של חברו

על פי כתב האישום, בתום פעילות משטרתית בחודש שעבר, הלוחמים שבו לבסיס בשעות הערב. לאחר מסדר הערב היומי, יצאו נעים וטויבי לעבר חדר המגורים. בהגיעם לשם, אפסן נעים את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו.

בשלב זה, כל עולה מכתב האישום, הנאשם - אשר עמד באותו הזמן בחדר, שלף את אקדחו האישי והחזיק אותו בידו. זאת, "ללא כל צורך, אלא רק לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות". כאן, "לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שלא ייגרף כדור אל בית הבליעה - דרך את האקדח".

"בעומדו סמוך מאוד למנוח, שעדיין שכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו 'תראה' - ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים, פצע אותו אנושות - והביא למותו".

אקדח
אקדח | צילום: GettyImages/אימג'בנק

באישום המלא מתואר כיצד הנאשם "הבחין בנעים מחרחר למוות, הניח את האקדח על בטנו של המנוח כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו הוא שם קץ לחייו. מיד לאחר מכן, רץ הנאשם למועדון, בו שהו יתר השוטרים, שאל אותם אם שמעו ירייה ואמר להם כי נעים ירה בעצמו".

עוד עלה מכתב האישום, כי טויבי ביקש נוזל חיטוי מאחת השוטרות, "והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו זו בזו". לאחר מכן, כשנשאל אם נגע במנוח, תהה אם רואים עליו כתמי דם. "גם בשלב מאוחר יותר, חזר הנאשם על גרסתו הכוזבת, לפיה נעים שם קץ לחייו".