"אסור לנו לפחד": תושבי הצפון והדרום על המתיחות בגזרתם

ליאור בז, דור שלישי במטולה, ואדל ראמר מקיבוץ נירים, שרגילה לסבבי לחימה, סיפרו בריאיון לחדשות 13 על התחושות הקשות בימים האחרונים. "מגיע לנו ביטחון כפי שמגיע לכל יתר תושבי ישראל"

זמן צפייה: 06:35

תושבי הדרום מתורגלים לסבבי הלחימה התכופים, וכעת תושבי הצפון הצטרפו לתחושות הקשות שלהם. אדל ראמר מקיבוץ נירים וליאור בז ממטולה סיפרו ב"החדשות" עם יעקב אילון על הימים האחרונים בצל המתיחות הגוברת.

אדל "בירכה" את ליאור על הצטרפותם של תושבי הצפון להסלמה, והאחרון אמר לה: "אני לא מצטרף חדש לסיטואציות האלה, אני דור שלישי במטולה, למוד ניסיון ועברנו המון אירועים מהסוג הזה. כך שאני יודע על מה מדובר. זה מועדון שלא שווה להיות חלק ממנו".

"אני מקווה שהממשלה לא תהפוך אותנו לשקופים", המשיך ליאור. "תושבי הדרום, ליבי איתם, אני יודע בדיוק מה הם חווים. הגיע הזמן להתעורר, אני חושב שהצד השני צריך לחשוש ולרעוד לפני כל פעולה, אפילו מחשבה, שהם עושים משהו כנגדנו. אני בטוח שזה לא עסק פשוט אבל לא יכול להיות שדברים כאלה יעברו כלא כלום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מפחד, לא רוצה לגור פה": לישראל בן ה-8 נמאס מהחיים בשדרות

מטפלי החוסן בשדרות פועלים מסביב לשעון – אך לא מקבלים משכורת

נתניהו: "מציע לנסראללה להירגע – ישראל יודעת להגן על עצמה"

ליאור בז, חבר מועצת מטולה ואדל ראמר, תושבת נירים
ליאור בז, חבר מועצת מטולה ואדל ראמר, תושבת נירים | צילום: חדשות 13

אדל אמרה כי "אני מקווה שהם לא יגיעו למצב כמו אצלנו. אני יודעת שזה שונה, הטילים שונים, אבל אני לא בטוח שיש להם מיגון כמו אצלנו. ובכל זאת, אצלנו אנחנו כל הזמן מצפים מהמדינה להתארגן, לקבוע מדיניות, להיות שקופים איתנו ולעזור לנו להתכונן למה שבא להיות. מגיע לנו ביטחון, גם לנו וגם לחברה בצפון. לכולנו מגיע ביטחון כמו שמגיע לכל יתר המדינה".

"אם אתייחס לתוכנית הצפון", אמר ליאור, "לא ראינו הרבה ממשלת ישראל בשנים האחרונות. נושא הבריאות בגליל העליון, זה שאין פה מוקד של עזרה ראשונה, זה בהחלט יכולה להיות בעיה. אנחנו מתורגלים, אבל אנחנו מאוד תולים תקוות בצבא שלנו, וגם באירוע הזה אני רואה רצינות גדולה בהכנות שלו. התקווה שהדרג המדיני לא יפריע לצבא לעבוד כמו שקרה בעבר. אסור לנו לפחד. אנחנו היינו פה, נישאר פה, הרבה אחרי נסראללה".