אבו מאזן שוב מאיים: "נפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בישיבת הממשלה ברמאללה כי ינקוט בצעדים "במידה וישראל וארה"ב ימשיכו במה שהן עושות", וגם תקף את קושנר: "הילד הזה חוזר על דבריו כמו איזה תוכי"

זמן צפייה: 01:12

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חזר ואיים בישיבת ממשלה ברמאללה ואמר ש"אנו נפסיק את התיאום הביטחוני ללא ספק במידה וארה"ב וישראל ימשיכו במה שהן עושות". זאת, בהמשך לדברים שאמר מול שרי החוץ של הליגה הערבית ביום שבת בהתייחס לתוכנית השלום של טראמפ.

כמו כן, הוא תקף את ג'ארד קושנר ואמר: "ההוא, ששכחתי את שמו, הילד הזה אמר שהפלסטינים לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות - כל פעם חוזר על זה כמו איזה תוכי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"אם הליגה הערבית לא תשנה גישה – גורל העם הפלסטיני לא ישתנה"

"לא מדבר על הבעיה הגדולה של הפלסטינים": גרינבלט נגד אבו-מאזן

מחלוקת בעולם הערבי על תוכנית השלום; אבו מאזן: י-ם לא למכירה

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית | צילום: רויטרס

אמש, יועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, התראיין לרשת CNN והתייחס שוב לתוכנית המאה של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
"אם הפלסטינים רוצים חיים טובים יותר, כעת יש לנו מסגרת לכך", אמר קושנר. "אם הם חושבים שהם לא יכולים לעמוד בתנאים שלה, אני לא חושב שאנחנו יכולים לגרום לישראל לקחת סיכון ולהכיר בהם כמדינה, ולאפשר להם שלטון עצמי, כי הדבר היחיד שמסכן יותר מהמצב הנוכחי הוא מדינה כושלת".

קושנר התייחס בכך לתנאים שהציבה התוכנית לפלסטינים, הקשורים לדמוקרטיה ולמלחמה בשחיתות. "הפלסטינים לכודים תחת השלטון שיש כעת", הסביר. "מדינת משטרה, לא בדיוק דמוקרטיה משגשגת".

ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר | צילום: רויטרס

כאמור, ביום שבת אבו מאזן, נאם בקהיר מול שרי חוץ ממדינות ערב בליגה הערבית, ושב לגנות את תוכנית המאה שהציג הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתום הנאומים, שרי החוץ של הליגה הערבית דחו פה אחד את תוכנית השלום של טראמפ: "לא נשתף פעולה עם הממשל האמריקני בביצוע תוכנית השלום. קוראים לקהילייה הבין-לאומית לעצור כל פעילות ישראלית לכפות מציאות על הקרקע".

"לפי התוכנית, ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל", אמר יו"ר הרשות. "וגם באל-אקצא תהיה חלוקה של זמנים לתפילה. על אל-אקצא כתבו 'הר הבית'. כלומר יום אחד הם (היהודים) יתפללו שם ויום אחד אנחנו". "רוב העולים מרוסיה אינם יהודים", טען עבאס. "הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. אפילו בקרב יוצאי אתיופיה אחוז היהודים הוא נמוך, והם רוצים שאכיר במדינה יהודית".

"הודענו לישראלים ולאמריקנים כי ישראל ביטלה ההסכמים בעצם", אמר. "אנו מודיעים לכם כי לא יהיה כל קשר עם ישראל וארה"ב, כולל היחסים הביטחוניים. עליכם הישראלים לשאת באחריות ככוח כובש". עם זאת, הדגיש כי הפלסטינים עדיין מאמינים ביוזמת השלום של הליגה הערבית.

אבו מאזן ושרי החוץ של מדינות ערב בכינוס הליגה הערבית בקהיר | צילום: רויטרס

"הופתענו מהכרזת טראמפ על תוכנית השלום", סיפר אבו מאזן. "האמריקנים התקשרו ואמרו כי טראמפ רוצה לשלוח לי את העסקה כדי שאקרא אותה, וסירבתי. ניסו לחבר אותי אליו בטלפון כמה פעמים, וסירבתי. סירבתי לקבל כל מסר מטראמפ כי הבנתי שהוא יעוות את דבריי".

"נפגשתי ארבע פעמים עם טראמפ, הוא שיבח את דבריי בפגישות איתו", המשיך אבו מאזן. "בניו יורק נועדנו ושאלתי אותו מה דעתו על פתרון שתי המדינות. הוא אמר שהוא מסכים לו. שאלתי אותו מה דעתו על גבולות 1967 והוא אמר שהוא מסכים להם. הרגשתי כאילו תוך חצי שעה נוכל לפתור את הסוגיה הפלסטינית".

"טראמפ אמר לי 'אתה איש שלום, נוכל לעשות שלום", הוסיף. "אבל ללא התראה מוקדמת הוא סגר את משרדנו בוושינגטון, הכיר בירושלים בירת ישראל, הפסיק את הסיוע לנו ואת הסיוע לאונר"א, וגם הודיע כי הוא מעביר את השגרירות הישראלית לירושלים".