גניבת התחמושת מצה"ל: החשד - בוצעה ע"י חיילים שמשרתים בבסיס

על אף שהחקירה החלה לפני כחודש וחצי - לצבא אין עדיין חשודים. 100 אלף הכדורים שנגנבו היו בתוך טנקים שנמצאו בבסיס בצפון. לפי החשד, לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא בשורת גניבות שנפרסו על גבי חודשים

זמן צפייה: 01:23

מפרטי חקירת המשטרה וצה"ל על גניבתם של מעל ל-100 אלף כדורים המותאמים לרובי M-16 מבסיס עין זיתים שבצפון הארץ, עולה חשד שהמבצעים של גניבת הענק הם חיילים המשרתים בבסיס, כפי שפורסם הערב (חמישי) בהמהדורה המרכזית.

אף על פי שהחשד שמדובר בחיילים מהבסיס אמור להקל על איתורם, עד עתה, חודש וחצי לאחר שהחלה החקירה, אין לצבא חשודים כלשהם. עוד מתברר שהתחמושת הייתה בתוך טנקים שנמצאו בבסיס, אליהם נכנסו הגנבים והוציאו מהם את הקופסאות בהם אוכסנה התחמושת.

בנוסף, על פי החשד לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא בשורת גניבות שנפרסו על גבי חודשים, שהתבררה בספירת מלאי שנעשתה לפני כחודש וחצי. לאחר שבצבא הגיעו למבוי סתום בחקירה, פנה צה"ל אל המשטרה וביקש סיוע מודיעיני על מנת לאתר את הגנבים.

כזכור, אתמול פורסם לראשונה כי לפני כחודש וחצי התגלה שנגנבו מהימ"ח, מחסני החירום למלחמה, בבסיס של חטיבת המילואים אלכנסדרוני יותר מ-100 אלף כדורים של רובי M-16,  גורמים במשטרה טוענים כי מדובר על יותר מ-150 אלף כדורים, אך בצה"ל טוענים שמדובר בפחות.

מעבר לזליגת התחמושת לגורמים עבריינים והצפה שלה בצפון ובכלל הארץ, בצה"ל אומרים כי מדובר בפגיעה במוכנות של צה"ל למצב חירום. קצינים שהגיעו ליחידות דיווחו על מחסור גדול בכדורים ועל אי כשירות לאזעקת אמת. החקירה הוטלה על מצ"ח והגנבים טרם נתפסו.