3,000 שוטרים בירושלים, עוד אלפים ברחבי הארץ: כוננות גבוהה לקראת יום ירושלים

במסגרת ההכנות המשטרתיות למצעד, המפכ"ל קובי שבתאי הודיע על הצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית ביום המצעד. עד כה, המשטרה עצרה עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד, ויצרה קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר

זמן צפייה: 01:11

לקראת מצעד הדגלים שיתקיים בתחילת שבוע הבא, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים היום (רביעי) הערכת מצב בה לקחו חלק גם מפקד מחוז ירושלים, מפקד משמר הגבול, קצינים בכירים במשטרה וגורמים מטעם השב"כ ומשרד החוץ. המפכ"ל חידד בדבריו שמדובר ביום חג ושהמשטרה תעשה הכל בכדי לאפשר את המצעד.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
מצעד הדגלים בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, המפכ"ל הורה על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר והודיע על הצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית ביום המצעד. כ-3,000 שוטרים יפעלו בירושלים לאבטחת המצעד, לצד אלפי שוטרים נוספים שיפעלו בכל רחבי הארץ לרבות בקו התפר, בעוטף ירושלים ובערים המעורבות. בנוסף, המשטרה החליטה על גיוס 3 פלוגות מילואים של מג"ב והכנסתו לכוננות מיידית.

עד כה, המשטרה עצרה עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד, ויצרה קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר. המשטרה נערכת למעבר מהיר משגרת פעילות לחירום בכל רחבי הארץ, והצטיידה באמצעי מיוחדים לפיזור הפרות סדר ואיומים נוספים.