המתינו עד שילדה תזוז מהעמדה - ורק אז תקפו: תיעוד מעלות השחר

ביום שישי שעבר, עם תחילת מבצע עלות השחר, הבחין צוות מגדוד הטנקים 82 מחטיבה 7 של השריון, בילדה קטנה באזור עמדה של הג'יהאד ברצועת עזה - שאותה תוכנן לתקוף. הלוחמים זיהו את הילדה - וחדלו מיד את התקיפה. המפקד, רס"ן ב', מספר: "צוות הטנק הבחין בילדה קטנה ובאדם נוסף שנמצאים במרחב המטרה - וחדל את הירי"

זמן צפייה: 01:19

ביומו הראשון של מבצע עלות השחר, ביום שישי שעבר, גדוד הטנקים 82 מחטיבה 7 של חיל השריון הבחין בילדה קטנה באזור עמדת הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, שאותה תוכנן לתקוף. כשזיהו הלוחמים את הילדה, הם דחו את מועד התקיפה עד לרגע שבו התרחקה מהעמדה. רק לאחר מכן - כוחות השריון תקפו את העמדה.

מפקד פלוגה א' בגדוד 82 של חטיבה 7, רס"ן ב', תיאר את הרגע שבו זיהו הכוחות את הילדה וחדלו את התקיפה: "כחלק ממכת הפתיחה במבצע עלות השחר, קיבלה הפלוגה משימה להשמיד מטרות אויב של הג'יהאד האיסלאמי. במהלך מכת הפתיחה, תוך קבלת פקודת אש לעבר מטרות אויב, צוות הטנק הבחין בילדה קטנה ובאדם נוסף שנמצאים במרחב המטרה. מפקד הטנק עלה לקשר ודיווח על הימצאות בלתי-מעורבים במרחב - וחדל את הירי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208121522' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מפקד פלוגה א′ בגדוד 82 בחטיבה 7, רס"ן ב′ מתאר את השתלשלות האירועים' poster='' kid='1_qymb17uh' duration='']

לדבריו, "המתנו עד לעזיבתם, ולאחר מספר דקות, כשהשטח התפנה, צוות הטנק עלה לעמדה והשמיד את המטרה בהצלחה". רס"ן ב' הוסיף: "הלוחמים בגדוד פעלו במוסריות, מקצועיות ודייקנות כפי שאנו מחנכים ומצפים מלוחימים ומפקדים בחטיבה 7. המבצע היה משמעותי והחטיבה תרמה חלק גדול בהישגיו. נמשיך להגן על תושבי מדינת ישראל ולאפשר שגרה שטרה ובטוחה לאזרחי מדינת ישראל".