צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון; הרמטכ"ל: "התמרון בדרום מוכן"

יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, שנחטפו מניר עוז, שוחררו משבי חמאס והועברו לישראל. מגעים של ארה"ב וקטר לשחרור עשרות חטופים בעלי אזרחות כפולה, גורם מדיני הבהיר: "ישראל לא תהיה צד לסלקציה". צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולם של חמישה בכירים, וכן חוסל ראש מערך הנ"ט בחטיבה הצפונית של חמאס. גלנט בסיור מול חופי עזה: "נערכים לשלב הבא ביסודיות, זו תהיה התקפה קטלנית ומשולבת"

בקצרה:

ישראל במלחמה: כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (שני) ליומה ה-17 של מלחמת חרבות ברזל, כאשר חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועת עזה, ודובר צה"ל עדכן היום כי למעלה מ-320 מטרות הותקפו ביממה האחרונה ברצועה, וכי בידי ישראל למעלה מאלף שבויים וגופות מחבלי חמאס שאותרו בשטח העוטף. אחרי 14 שעות של שקט, התחדש הירי לדרום, כאשר אזעקות נשמעו בעוטף ובאזור באר שבע. גם בצפון נמשכת המתיחות, וצה"ל המשיך לתקוף חוליות מחבלי חיזבאללה והודיע כי יורטה מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום למפקדי אוגדה 146 כי "התמרון בדרום מוכן בצורה טובה מאוד", והוסיף: "אנחנו רוצים להביא את חמאס למקום של פירוק - בהנהגה שלו, הזרוע הצבאית שלו את מנגנוני העבודה שלו".

בשעות הערב הודיע חמאס על שחרורן של שתי חטופות נוספות - יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ונורית קופר בת ה-80, שנחטפו מניר עוז, והן הועברו בחזרה לישראל דרך מעבר רפיח בתיווך הצלב האדום. על אף הדיווחים כי חמאס עתיד לשחרר חטופים בעלי אזרחות כפולה, לשתיהן אין אזרחות זרה, ושני בני הזוג שלהם עדיין בשבי חמאס.

הבוקר הותר לפרסום כי רב-טוראי תמיר ברק, לוחם הנדסה קרבית בן 19 מניר אליהו, הוא החייל שנהרג אתמול מירי טיל נ"ט במהלך פשיטה מקומית ברצועת עזה, בסמוך לכיסופים. מטרת הפשיטה הייתה לאתר גופות של אזרחים ישראלים ולאסוף מידע אודות חטופים ונעדרים.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, ונמסרה הודעה למשפחות של 222 חטופים. 5,431 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות עדכן הבוקר כי 302 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם 43 במצב קשה, 172 במצב בינוני ו-87 במצב קל. משרד הבריאות בעזה עדכן על למעלה מ-5,000 הרוגים מאז החלה המלחמה, בהם יותר מאלפיים ילדים ויותר מאלף נשים, ובנוסף נמסר על מ-15 אלף פצועים.

[timeline id="4209" name="חרבות ברזל - יום 17"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו