נסראללה מאיים: "התגובה תגיע מלבנון, נבחר את המקום והזמן"

מזכ"ל חיזבאללה שב ואמר שארגונו ינקום על מתקפת המל"טים בביירות: "על ישראל לדעת שהמרחב האווירי הלבנוני לא פתוח בפניה". בנוסף התעקש: "אין לנו מפעל טילים מדוייקים. נתניהו משקר"

זמן צפייה: 05:59

ההמתיחות בצפון: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב הערב (שבת) ואיים בתגובה נגד ישראל, על רקע תקרית המל"טים בבירות מוקדם יותר השבוע, שיוחסה לישראל. "התגובה תגיע משטח לבנון, אבל אנחנו נבחר את המיקום המדויק ואת הזמן", אמר נסראללה בנאום שנשא מהבונקר לקראת יום העשוראא המוסלמי, ציון יום האבל על נכדו של הנביא מוחמד.

נסאללה התייחס גם להבטחתו בתחילת השבוע להפיל כל מטוס ישראלי שיטוס מעל שמי לבנון. "על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה", אמר, "האויב לא יכול להיות רגוע. המטוסים שלו יכולים להיות מותקפים ומופלים בכל עת מעל לשמי לבנון".

נסראללה גם התייחס לטענות ישראל על קיומו של מפעל לייצור טילים מדוייקים בשטח לבנון. "עדיין אין לנו מפעלי טילים מדויקים, זה שקר שנתניהו מפיץ כדי להצדיק את התוקפנות שלו. יש לנו מספיק טילים מדויקים, אבל אין לנו מפעל לייצור טילים מדויקים. אני שולל מכל וכל את הטענה הזו", אמר.

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
כלים כבדים של צה''ל עולים צפונה במסגרת הכוננות, היום | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר דווח כי בישראל מעריכים כי אנשי חזבאללה כבר החלו להוציא לפועל את פיגוע הנקמה, בעקבות התקיפה בביירות בתחילת השבוע המיוחסת לישראל. עוד מסתמן כי חזבאללה מתכוון לצלם את פיגוע הנקמה, ולשדרו במועד שיבחר בערוץ אל-מנאר.

בתוך כך במערכת הביטחון הגבירו בסוף השבוע את הכוננות מחשש לניסיון להוציא לפועל את הפיגוע של חיזבאללה. צה"ל הודיע הערב על דחיית תרגיל שתוכנן השבוע. זאת, מחשש לפעולת נקם של חזבאללה. עוד הודיע הרמטכ"ל אביב כוכבי כי דובר צה"ל רונן מנליס יישאר בתפקידו, ומועד החלפתו עם תא"ל הדי זילברמן ייקבע בהמשך.

בנוסף, במסגרת הכוננות, העלו בצה" כלים כבדים, בין היתר תותחים מתנייעים צפונה, כחלק מתגבור הכוחות הלוחמים בצפון. בצבא מתדרכים את החיילים מחשש לפיגוע נקם של חזבאללה נגד לוחמים בגבול לבנון או בבסיסים בצפון. בנוסף הוחלט על סגירת המרחב האווירי מעל לקריית שמונה ואצבע הגליל, לפחות עד ל-8.9.

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי הלילה נשמעו מספר פיצוצים לאורך קו הגבול בין ישראל ללבנון. מהדיווח עלה כי מקור הפיצוצים הוא בפצצות תאורה שנורו על ידי כוח צה"ל. בשעה האחרונה דווח כי אחת הפצצות שנורו נחתה בבסיס "בסטרה" השייך לכוח יוניפי"ל, וכי לא היו נפגעים.